نسخه جدید نرم‌افزار مجموعه آثار آیت الله العظمی صادقی تهرانی تولید و عرضه شد+ دانلود
کد خبر: 3701654
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵

نسخه جدید نرم‌افزار مجموعه آثار آیت الله العظمی صادقی تهرانی تولید و عرضه شد+ دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ نسخه جدید نرم افزار مجموعه آثار آیت‌الله العظمی دکتر محمد صادقی تهرانی رحمه الله تولید و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

http://www.noorsoft.org/Image/software/sadeqi-tehrani-cover.png

سید احمد الحسینی، مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به تولید نسخه جدید نرم‌افزار مجموعه آثار آیت الله العظمی صادقی تهرانی، توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، گفت: به همت کارشناسان و محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) و همکاری جامعه العلوم القرآن، نسخه جدید نرم افزار مجموعه آثار آیت‌الله العظمی دکتر محمد صادقی تهرانی رحمه الله تولید و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی افزود: در این نسخه جدید متن 44 عنوان کتاب در 103 جلد از آثار آیت‌الله العظمی دکتر شیخ محمد صادقی تهرانی(ره) به زبان فارسی و عربی، در موضوعاتی همچون تفسیر، عقاید و معارف، فقه و اصول، مباحث سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، محتوای علمی این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهد.مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) ادامه داد: الفرقان فی تفسیر القرآن، حکومت قرآنی، آیات رحمانی در پاسخ به کتاب آیات شیطانی، بشارات عهدین، تاریخ اندیشه و تمدن، تبصرة الوسیلة، حوار بین أهل الجنة والنار، علم اصول در ترازوی نقد، علی والحاکمون، قرآن و نظام آموزشی

حوزه، ماتریالیسم و متافیزیک، مجموعه مقالات همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر با محوریت اندیشه آیت‌الله صادقی تهرانی(ره)، نقدی بر دین‌پژوهی فلسفه معاصر، نگرشی جدید بر حقوق بانوان در اسلام، ازجمله کتاب‌هایی است که این نرم‌افزار در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.

الحسینی با بیان اینکه جست‌وجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌های برنامه، قرار گرفته است، اظهار کرد: قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت ‌نامه و نیز امکان یادداشت برداری از جمله قابلیت‌های پژوهشی نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله العظمی دکتر محمد صادقی تهرانی رحمه الله است.

وی در ادامه با اشاره به شرح حال آیت الله العظمی صادقی تهرانی گفت: این عالم بزرگواردر سال 1305 در تهران متولد شد. پس از تحصیل دبیرستان به درس آیت‌الله شاه‏‌آبادى و امام خمینى راه یافت و همزمان با بهره‌‏گیرى از دروس فلسفى استادان میرزا مهدى و میرزا احمد آشتیانى دروس مقدماتى حوزه را نیز گذراند و طى سه سال دروس حوزه را تمام کرد. سپس در سال 1320 به قم رفت و پس از ورود آیت‌الله بروجردى در سال 1323 و علامه طباطبایى در 1324 ایشان نیز در دروس آنان شرکت کرد و به آموختن از این استادان بِنام پرداخت.

مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) ادامه داد: پس از ده سال توقف در قم در آستانه شکل‏‌گیرى نهضت ملى کردن نفت به تهران بازگشت. در این دوره به آیت‏‌الله کاشانى نزدیک شد و از این طریق دوشادوش دیگران در جریان نهضت ملى فعال شد و همزمان نیز در دانشگاه به تحصیل پرداخت و پس از چند سال چهار لیسانس حقوق، علوم تربیتى، فلسفه و فقه و نیز دکتراى عالى معارف اسلامى را دریافت کرد. سه سال نیز در دانشکده معقول و منقول به تدریس حکمت اسلامى پرداخت و جلساتى با شرکت جوانان و دانشجویان داشت. ایشان با اقامت در حوزه علمیه قم همواره به تدریس قرآن و تألیف در این زمینه همت گماشتند و در فروردین 1390 با بیش از 110 اثر تألیفى چاپ شده و چاپ نشده دار فانى را وداع گفتند.

 انتهای پیام

captcha