آمادگی محمدحسن موحدی برای مسابقات بین‌المللی تونس
کد خبر: 3704065
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

آمادگی محمدحسن موحدی برای مسابقات بین‌المللی تونس

گروه مسابقات ــ محمدحسن موحدی، قاری ممتاز کشورمان از تمرینات خود برای شرکت در مسابقات بین‌المللی تونس می‌گوید.

محمدحسن موحدی‌  قاری قرآن

به گزارش ایکنا؛ هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی تونس، چهارم تا نهم اردیبهشت‌ماه سال جاری، برگزار می‌شود. محمدحسن موحدی که حائز رتبه اول در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان نیز هست به این رقابت‌ها اعزام می‌شود. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به شرح آمادگی خود برای شرکت در مسابقات تونس پرداخت و گفت: علاوه بر تمریناتی که دارم، از تجربه‌ متسابقان سال‌های گذشته این مسابقات، بهره برده‌ام.

وی با تاکید بر تمرینات صورت گرفته‌اش، افزود: در مسابقات خارج از ایران، به دلیل عدم دسترسی به آیین‌نامه‌ها و همچنین سیطره‌ وهابیت و مشکلات سیاسی که سایر کشورها با ایران دارند، نتیجه مسابقات، خیلی قابل پیش‌بینی نیست، اما توکلم برخداست و از خدا می‌خواهم که بتوانم برای جمهوری اسلامی ایران افتخارآفرین باشم.

این قاری بین‌المللی در پاسخ به این سوال که آسیب‌های موجود در مسابقات چه تأثیری بر رشد یک قاری دارد؟ گفت: قاری در تلاوت مجلسی، جای مانور زیادی دارد، اما در مسابقات، وجود آیین‌نامه‌های دست‌وپاگیر، قاری را به تکلف وامی‌دارد، چون همه نمی‌توانند خودشان را با این معیارها تطبیق دهند و این یکی از بزرگترین آسیب مسابقات است و کسی که نتواند در مسابقات موفق شود، متاسفانه جایگاهی نخواهد داشت.

موحدی در جواب به این پرسش که چه پیشنهادی برای اصلاح این رویه دارد؟ گفت: همیشه در جلسات متعددی که با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار می‌شود، راهکارهایی را برای برون‌رفت از این معضل، ارائه داده‌ایم، اما تجربه نشان داده است که تصمیم‌های اخذ شده، همیشه در حد حرف و برگزاری نشست باقی می‌ماند و خروجی قابل استفاده‌ای ندارد و همین باعث شده تا نتایجش را الان در جامعه قرآنی ببینیم‌ که افراد بااستعداد و خوشخوان، به دلیل عدم موفقیت در مسابقات از هیچ جایگاهی برخوردار نیستند و کم کم بین آن‌ها و جامعه قرآنی فاصله ایجاد می‌شود.

یادآور می‌شود، در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی تونس، محمدحسن موحدی و محمدجواد مرادی، نمایندگان ایران در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن هستند، همچنین محمدحسین سعیدیان، قاری و داور بین‌المللی کشورمان برای داوری مسابقات، راهی تونس خواهد شد.

انتهای پیام

captcha