مرمت امامزاده یحیی(ع) به شرط تخصیص اعتبارات
کد خبر: 3704696
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

مرمت امامزاده یحیی(ع) به شرط تخصیص اعتبارات

گروه فرهنگی- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: مرمت و بازسازی امامزاده یحیی(ع) نیازمند اعتبارات است .

به گزارش ایکنا از همدان، احمد ترابی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، سه شنبه، 21 فروردین در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با موضوع طرح مرمت بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) اظهار کرد: مجموعه کار‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی میراث فرهنگی در این بقعه باعث حفظ و دوام این مکان مقدس تا به اکنون شده است.
وی افزود: سازه امامزاده یحیی(ع) بر اساس کاوش‌های باستان شناسی صورت گرفته به دوره صفویه باز می‌گردد که علت ماندگار و پابرجایی این مکان تا به اکنون حفظ و نگهداری از آن بوده است.
معاون میراث فرهنگی استان اضافه کرد: مرمت بدنه امامزاده یحیی(ع)، سردر ورودی و ساخت سرویس‌های بهداشتی این بقعه (ع) سه موضوع قابل بررسی در این مکان است.
ترابی با بیان اینکه مرمت و بازسازی امامزاده یحیی(ع) بر همگان آشکار و مسجل است اضافه کرد: مرمت و بازسازی این مکان مقدس نیازمند اعتبارات است که متأسفانه میزان این اعتبارات از سال 90 بسیار کاهش یافته است.
وی عنوان کرد: با تخصیص اعتبارات بی شک یکی از اولویت‌های این مجموعه مرمت و بازسازی امامزاده یحیی(ع) است، تثبیت ضلع شمالی بقعه، ناودان‌ها و دیوار‌های پیرامون بنا از جمله مواردی است که باید در مرمت به آن توجه ویژه داشت.
معاون میراث فرهنگی استان گفت: هزار و 800 اثر طبیعی و تاریخی در استان وجود دارد که حدود نصفی از این آثار بنای تاریخی است که برای حفظ و نگهداری آن حداقل مبلغی حدود 200 میلیون تومان نیاز است.
ترابی ابراز کرد: با این وجود میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند از این اثار تاریخی حفظ و نگهداری کند لذا هیئت امنا، اوقاف و حتی مردم برای تحقق این مهم در کنار میراث فرهنگی قرار گیرند.
انتهای پیام

captcha