تلاوت قاری ایرانی در رادیو تونس
کد خبر: 3721910
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

تلاوت قاری ایرانی در رادیو تونس

گروه بین‌الملل - تلاوت دلنشین قرآن کریم با صدای قاسم رضیعی، قاری ممتاز بین‌المللی از ایران در رادیو «فرهنگ» تونس در ‌شب‌های ماه رمضان طنین‌انداز شد.

تلاوت قاری ایرانی در رادیو تونسبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ قاسم رضیعی، قاری ممتاز بین‌المللی كشورمان که برای شرکت در برنامه‌های قرآنی ماه رمضان و برنامه روز جهانی قدس به تونس سفر کرده، در رادیو فرهنگ تونس به تلاوت قرآن کریم پرداخت.

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با برنامه‌ریزی انجام شده و هماهنگی با رادیو فرهنگ تونس، قاسم رضیعی در رادیو فرهنگ تونس حاضر شد و با تلاوت دلنشین قرآن کریم فضای معنوی خاصی را فراهم آورد.

رضیعی در ابتدا در پاسخ به سؤال مجری برنامه که فعالیت‌های قرآنی در ایران چگونه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای به موضوع آموزش و یادگیری قرآن هم از نظر قرائت و تجوید، هم از نظر تفسیر و حفظ و هم از نظر معارف قرآنی دارد و دلیل آن اینکه سالانه بزرگ‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی در تهران و همچنین ویژه دانشجویان، نابینایان و بانوان نیز برگزار می‌شود.

وی سپس به اهمیت قرآن در ایران اشاره کرد و گفت: قاریان ممتاز بین‌المللی در ایران عمدتاً از نخبگان و فرهیختگانی هستند که قرآن را با عشق و علاقه یادگرفته و برای آموزش آن تلاش می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال تعداد کثیری از قاریان کشورمان از قشرهای تحصیلکرده جامعه هستند که در زمینه‌های مختلف پزشکی، مهندسی و ... فعالیت می‌کنند و در عین حال از برترین قاریان جهان اسلام در رشته حفظ و قرائت هستند.

گفتنی است، با تلاش رایزنی فرهنگی ایران در تونس و با همکاری اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قاسم رضیعی به مدت 6 روز به تونس اعزام شد و برای اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه رمضان، در مراکز فرهنگی، محافل علمی و در جمع ایرانیان مقیم کشور تونس حضور یافت.

انتهای پیام

captcha