تجهیز و راه‌اندازی بنیاد تعزیه در اولویت برنامه‌های دارالشهدای تهران است
کد خبر: 3724749
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
امیر محسنی:

تجهیز و راه‌اندازی بنیاد تعزیه در اولویت برنامه‌های دارالشهدای تهران است

گروه هنر ــ منطقه 17 شهرداری به عنوان دارالشهدای تهران مشهور است و استقرار ساختمان بنیاد تعزیه بر جو دینی حاکم بر این منطقه صحه گذاشته است؛ بر این اساس تجهیز و راه‌اندازی ساختمان بنیاد تعزیه در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

یکشنبه///تجهیز و راه‌اندازی بنیاد تعزیه در اولویت برنامه‌های دارالشهدای تهران است

امیر محسنی؛ شهردار منطقه 17 تهران و عضو هیئت امنای بنیاد تعزیه و همایش‌های آئینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: استقرار بنیاد تعزیه در محدوده منطقه 17 تهران فرصتی مغتنم و استثنایی است که با توجه به فضای دینی و ارزشی حاکم بر این منطقه، اقداماتی اساسی و زیربنایی در جهت اشاعه فرهنگ دینی و شعائر مذهبی به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: منطقه 17 تهران با دارا بودن 164 مسجد رسمی و بیش از 700 هیئت و حسینیه ثبتی از جمله مناطقی است که ظرفیت و قابلیت فراوانی برای انجام فعالیت‌های گوناگون در حوزه فرهنگ و هنر دینی و ارزشی را داراست و وجود ساختمان بنیاد تعزیه نیز در این منطقه نقطه عطف و ثقلی برای مرکزیت بخشی به این قبیل فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

محسنی تصریح کرد: علاوه براین منطقه 17 تهران، با اهدای 4 هزار شهید به انقلاب و دفاع مقدس به دارالشهدای پایتخت معروف است که همین امر بر اهمیت وجود مکانی که به شکل تخصصی به فعالیت‌هایی در حوزه نمایش و آئین‌های دینی و ارزشی می‌پردازد، صحه می‌گذارد.

عضو هیئت امنای بنیاد تعزیه و همایش‌های آئینی در ادامه گفت: ما در مدیریت کلان منطقه 17 اولویت‌هایی در امر سیاست‌گذاری و اجرایی داشته و داریم و به طور قطع یکی از اولویت‌های فرهنگی منطقه تجهیز و بازگشایی ساختمان بنیاد تعزیه در ارائه خدماتی در حوزه هنر نمایش است که با توجه به عضویت این حقیر در هیئت امنای این بنیاد زین پس این امر تا رسیدن به نتیجه مطلوب سیر شتابنده‌تری به خود می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان بنیاد تعزیه در شرایط کنونی پس از بازگشایی مشغول تجهیز و تکمیل فضاهای داخلی خود به منظور ارائه خدمات درخور به علاقه‌مندان به حوزه نمایش‌های آئینی است گفت: قطعاً پس از گذر از این مرحله، طی یک برنامه‌ریزی مدون مورد تأیید هیئت امنا، اجرای این مجموعه برنامه‌ها به هیئت اجرایی بنیاد تعزیه سپرده خواهد شد.

محسنی در پایان گفت: به طور حتم براساس آنچه که از قبل در راستای فعالیت‌های این بنیاد تعیین شده است، یکی از کارهایی که بنیاد تعزیه در جهت خدمات به مراجعان خود قرار است ارائه کند، تجهیز کتابخانه، ایجاد موزه ادوات و ابزار تعزیه خواهد بود که به کوشش مسئولان این بنیاد شاهد ایجاد و تکمیل آنها به زودی خواهیم بود.

انتهای پیام  

   

 

 

captcha