نقش قانعی‌راد در همایش اعتدال و توجه به مطالبات زنان در جامعه ایران
کد خبر: 3724768
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
مولاوردی عنوان کرد:

نقش قانعی‌راد در همایش اعتدال و توجه به مطالبات زنان در جامعه ایران

گروه جامعه ــ مشاور رئیس جمهور در حقوق شهروندی در مراسم بزرگداشت مرحوم قانعی‌راد از نقش موثر ایشان در گفتمان اعتدال و پاسخ‌گویی مدبرانه به مطالبات زنان سخن گفت.

 نقش قانعی‌راد در همایش اعتدال و توجه به مطالبات زنان در جامعه ایران

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی عصر امروز شنبه 2 تیرماه، در مراسم بزرگداشت مرحوم محمد امین قانعی راد که در کتابخانه ملی برگزار شد،  قانعی‌راد را جامعه‌شناسی امین برای ایران معرفی کرد و گفت: همکاری با دکتر قانعی‌راد در دولت یازدهم فرصت مغتنمی بود که اتفاق افتاد.

وی به نظرات و صحبت‌هایی که در خصوص استاد قانعی راد مطرح شده است، اشاره و عنوان کرد: درد را جامعه می‌دهد و درمان را نیز هم. درد ایشان هم جامعه بود. ایشان به درد جامعه مبتلا بودند و هیچ‌گاه جانب مردم و جانب‌داری از مردم را رها نمی‌کرد. گفتگو و دوستی را برای مردم می‌خواست. قانعی راد می‌خواست گفتگوی روشنفکران، دانشمندان، علما و طیف‌های مختلف صورت بگیرد و تاکید ایشان این بود که باید به گرد محور انسانیت گرد هم آمد. این باور دکتر قانعی راد ما را به حقوق شهروندی پیوند می‌دهد.

مولاوردی ادامه داد: دکتر قانعی راد توسعه علمی را توسعه چشم‌اندازهای متقابل می‌دانست و اینکه همه مدافع تفاوت‌ها باشیم و تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسیم. دردهای جامعه بیش از همه ایشان را رنج می‌داد. ایشان با مرگ تمام نشدند و حتی نگاه زیبا استاد به مرگ هم درس آموز است امروز باید در سوگ خود بنشینیم نه در سوگ قانعی راد چرا که در وضعیت طب آلود جامعه کنونی جامعه شناسی مثل قانعی راد را از دست داده‌ایم.

مشاور رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در ادامه تصریح کرد: استاد قانعی راد برای حوزه زنان همراهی بی نظیر و فعال حقوق شهروندی، حقوق بشر، صلح و دموکراسی بود.

وی در ادامه به تبیین نقش قانعی راد در همایش اعتدال و کتاب‌هایی که در این خصوص نگاشته شده است پرداخت و گفت: استاد قانعی راد اعتدال را یکی از امیدهای جامعه ایران می‌دانست، همچنین ایشان در حوزه زنان همکاری و فعالیت فوق‌العاده‌ای داشت و از ایشان یاد گرفتیم که باید پاسخ مدبرانه به مطالبات زنان بدهیم.

به گزارش ایکنا در ادامه مراسم بزرگداشت تعدادی از جامعه شناسان و همکاران استاد قانعی راد به بیان ابعاد مختلف شخصیتی ایشان پرداختند.

انتهای پیام

captcha