پروژه ساخت دارالقرآن شهرستان کارون تعطیل شد
کد خبر: 3724904
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

پروژه ساخت دارالقرآن شهرستان کارون تعطیل شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دفتر فنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه احداث دارالقرآن در کارون و اظهار خرسندی مردم شهرستان گفت: با وجود پیشرفت سریع کار، به دلیل عدم تخصیص اعتبار این پروژه تعطیل شده است.

خرسندی مردم کارون از احداث دارالقرآن در این شهر/پیشرفت 65 درصدی پروژه

به گزارش ایکنا از خوزستان، پروژه ساخت مرکز دارالقرآن شهرستان کارون اواخر پاییز سال گذشته توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم و استفاده از مجموعه‌های مردمی قرآنی در این راستا آغاز شد.

پیگیر‌ی ساخت این دارالقرآن از سال 93 آغاز شد، اما به دلیل عدم همکاری شهرستان تمهیدات لازم برای این کار فراهم نشد تا اینکه طی سال گذشته زمینی به متراژ یک هزار مترمربع توسط شورای شهر و شهرداری کارون برای پروژه دارالقرآن واگذار شد و اجرای آن آغاز شد.

ایکنای خوزستان، بهمن ماه سال گذشته و زمانی که سه ماه از آغاز ساخت این دارالقرآن گذشته بود، گزارشی از آن منتشر کرد. بر اساس این گزارش، مقرر شده این دارالقرآن در یک هزار و 100 متر مربع زیربنا و دو طبقه ساخته شود و تا شهریور امسال به بهره برداری برسد.

محمدعلی کتانباف‌نژاد، مسئول دفتر فنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره پیشرفت پروژه احداث دارالقرآن شهرستان کارون گفت: خدا را شکر موانعی که برای زمین این پروژه از طرف برخی نهادهای شهرستان وجود داشت، برطرف شده است و تاکنون این دارالقرآن  65 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: تمام دیوارها، در و پنجره‌های ساختمان نصب شده و سفت‌کاری سالن نیز تمام شده است. مشکل اصلی ما در حال حاضر نبودن اعتبار است. تخصیص این پروژه امسال صفر شد و با وجود پیشرفت شصت و پنج درصدی پروژه، متأسفانه یک ریال نیز به پیمانکار پرداخت نکرده‌ایم و این پروژه بدون پول تا این مرحله پیش رفت.

مسئول دفتر فنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با تصریح به اینکه تقریبا 15 روز است که این پروژه تعطیل شده است، گفت: پیش‌بینی ما این بود که این دارالقرآن تا یک ماه دیگر پایان یافته و آماده شود اما متأسفانه با وجود موافقت برای تأمین اعتبار، پولی برای این پروژه تخصیص داده نشد و همچنان پیگیر این مسئله از طریق استانداری و سازمان برنامه و بودجه هستیم.

کتانباف‌نژاد با اشاره به استقبال مردم شهرستان از احداث این دارالقرآن گفت: افراد زیادی به این جا مراجعه و اظهار خوشحالی می‌کردند که این پروژه در این منطقه ـ با توجه به مشکلاتی که این شهرستان دارد ـ انجام می‌شود. با توجه به امکاناتی که برای این دارالقرآن در نظر گرفته شده است(از جمله سالن اجتماعات با ظرفیت 250 نفر و کلاس‌‌های مجهز) مردم منطقه از این کار حمایت کردند. امیدواریم که مسائل مالی این پروژه برطرف شده و شاهد تکمیل این کار باشیم.

انتهای پیام

captcha