رقابت 2299 اثر در بخش بین‌الملل سوگواره «عبرات»
کد خبر: 3726186
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
حجت‌الاسلام مرادی خبر داد؛

رقابت 2299 اثر در بخش بین‌الملل سوگواره «عبرات»

گروه ادب ــ دبیر بخش بین‌الملل سوگواره عبرات از ارسال و داوری 2299 اثر از 67 ملیت مختلف جهان در این بخش خبر داد.

رقابت 2299 اثر در بخش بین‌الملل سوگواره «عبرات»

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی، دبیر بخش بین‌الملل سوگواره عبرات در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: در راستای احیای فرهنگ زیارت اربعین و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و علمی، سوگواره عبرات برنامه‌ریزی شد و جامعةالمصطفی العالمیة به عنوان مسئول بخش بین‌الملل این سوگواره، دبیرخانه بخش بین‌الملل را راه‌اندازی کرد و از مجموع آثار رسیده، 2299 اثر در 11 رشته عکاسی، خاطره، نقاشی، شعر، دلنوشته، مقاله، طراحی، فیلم، خطاطی، تواشیح  و داستان به دبیرخانه این بخش رسیده است.

وی افزود: این آثار از 67 ملیت از پنج قاره جهان به دبیرخانه رسیده است. داوری‌های مرحله اول این آثار به اتمام رسیده و داوری نهایی در شرف انجام است. سطح کیفیت آثار در رشته‌های مختلف متفاوت است. برخی از رشته‌ها در سطح عمومی و برخی دیگر به صورت تخصصی است. جامعةالمصطفی اعتقاد دارد به وسیله رویدادهای فرهنگی و هنری، امثال این سوگواره می‌تواند فرهنگ ناب اربعین حسینی را در سطح جهانی مطرح کند.

مرادی ادامه داد: از آنجا که جامعةالمصطفی یک نهاد بین‌المللی، علمی و فرهنگی است که 45 هزار نفر فارغ‌التحصیل و 40 هزار نفر در حال تحصیل دارد که همراه با خانواده آنان، 300 هزار نفر می‌شوند، این آثار با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور و بعثه مقام معظم رهبری و وزارت کشور برگزار می‌شود. آثار فاخر می‌تواند بازنشر داده شده و در سطح جهانی مطرح شود.

به گفته وی، دلدادگان حسینی می‌توانند به وسیله مطالعاتی که دارند از جمله این آثار که در اختیار این افراد قرار می‌گیرد بیشتر جذب مغناطیسم اربعین شوند و

هر روزه شاهد آن باشیم تا این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود و بتوان آثار فرهنگی و اجتماعی آن را بر جوامع گوناگون مشاهده کرد.

 

انتهای پیام

captcha