چاپ کتاب معرفی شخصیت امامزاده حسین بن علی النقی(ع)
کد خبر: 3731290
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

چاپ کتاب معرفی شخصیت امامزاده حسین بن علی النقی(ع)

گروه فرهنگی- مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از چاپ کتابی در مورد معرفی شخصیت امامزاده حسین بن علی النقی(ع) در همدان خبر داد و گفت: این کتاب با استناد به مراجع موثق در حال حاضر در دست تحقیق است و به زودی چاپ می‌شود.

چاپ کتاب معرفی شخصیت امامزاده حسین بن علی النقی(ع)

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کاروند، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان امروز در نشست خبری روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان بیان کرد: 5 ذیقعده به عنوان بزرگداشت امامزادگان با محوریت بزرگداشت امامزاده احمد بن موسی(ع) شاهچراغ برگزار می‌شود.
وی افزود: شجره برخی از امامزادگان همدان شجره درستی است، برای نمونه شاهزاده حسین(ع) فرزند بلاواسطه امام علی النقی(ع) است.
وی از چاپ کتابی در مورد معرفی شخصیت این امامزاده در همدان خبر داد و گفت: این کتاب با استناد به مراجع موثق در حال حاضر در دست تحقیق است و به زودی چاپ می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دهه کرامت سال جاری با عنوان «خدمت کریمانه به رسم اهل بیت علیهم السلام» برگزار می‌شود عنوان کرد: برنامه هایی که در دهه کرامت توسط این اداره برگزار می‌شود می‌توان به برگزاری گرامیداشت امامزادگان در 43 بقعه اشاره کرد که این بزرگداشت ها به همراه سخنرانی، مولودی خوانی است.
کاروند افزود: مراسم تجلیل از امامزادگان شاخص که در هر شهرستان محدود به یک امامزاده است، با معرفی آن بقعه و امامزاده، ایراد سخنرانی و تجلیل از خادمان آن امامزاده برگزار می‌شود.
وی به برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه با حضور علما، مسئولین و به ویژه خانواده های شهدا خبر داد و گفت: پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در ساعت 8 صبح و 8 شب از بلندگوهای بقاع متبرکه از جمله برنامه های این دهه هستند، هم چنین در روز میلاد این امام همام در 43 بقعه مراسم جشن میلاد به همراه برقراری نمایشگاه پوستری در محل این بقاع برگزار می‌شود.
کاروند با اشاره به خدماتی که در سال گذشته در زمینه بازسازی بقاع متبرکه صورت گرفته است بیان کرد: تربت‌خانه و سایت اداری فرهنگی امامزاده عبدالله(ع) سال گذشته نکمیل شد، هم‌چنین ساخت نیم ضریح در طبقه پایین بقعه انجام شده است، تعمیر گنبد امامزاده محسن(ع)و با ساخت حسینیه ای در جوار این امامزاده که در گذشته مشکل اجتماع و برگزاری نماز جماعت وجود نداشت رفع شده است.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: از وضعیت روبه رشد امامزاده محسن(ع) راضی هستیم هرچند کافی نیست، تمام امامزادگان همانند این امامزاده که مرکزی برایگردشگران است بایستی مورد توجه قرار گیرد. با همکاری خوب میراث فرهنگی تعمیر و بازسازی ورودی امامزاده یحیی(ع) انجام شد.
وی ادامه داد: به طور کلی در همدان از سال گذشته تعداد 12 امامزاده مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته اند اما به دلیل وجود مشکلات مالی قسمتی از کار متوقف شده است، 5 امامزاده در ملایر، 12 بقعه در تویسرکان، 7 بقعه در رزن، 2 امامزاده در اسدآباد، 6 امامزاده در نهاوند، 10 امامزاده در کبودراهنگ و 6 امامزاده در بهار که یکی از آنها مقبره آیت الله بهاری است در حال انجام عملیات عمرانی هستند.

چاپ کتاب معرفی شخصیت امامزاده حسین بن علی النقی(ع)
کاروند از اتمام بازسازی امامزاده زینب خاتون(س) در 30 کیلوتری همدان خبر داد و گفت: این امامزاده واقع در روستای زمان آباد که به لحاظ موقعیت از نظر بازسازی دچار محدودیت بودیم در دو طبقه فضای امامزاده توسعه داده شده است.
وی با اظهار گلایه از عدم نگاه مساعدت مسئولین همدانی به امامزادگان یادآور شد: متاسفانه کمک به ساخت و توسعه امامزادگان در اولویت مسئولین نیست.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه بیشترین نذورات شهر همدان مربوط به امامزاده عبدالله(ع) است اذعان کرد: چند امامزاده در همدان بیشترین زائر و مسافر را دارند مانند شاهزاده حسین(ع) و امامزاده محسن(ع) اما میزان نذورات صندوق با میزان زائران همخوانی ندارد که دلیل آن مشخص نیست.
وی ادامه داد: بیش از 18 میلیارد تومان در سال گذشته از محل موقوفات استان همدان به مردم ارائه خدمت داشته است.یکی از حوزه های این خدمات سلامت بوده است که بیماران صعب العلاج به میزان 1 میلیون تا 1 میلیون 200 تومان کمک هزینه درمان به تمام بیمارانی که دارای فقر هستند پرداخت شده است.
کاروند با بیان اینکه شاید مبالغ کمک هزینه درمان پایین است اظهار کرد: با توجه به محدودیت مالی که وجود دارد این پرداخت ها بایستی مدیریت شود، این رویه از بهمن سال گذشته پایه گذاری شد و همدان از اولین استان هایی است که چنین خدماتی را ارائه می‌دهد.
وی از اجرای این طرح در 32 روستای همدان خبر داد و گفت: اوقاف استان همدان آمادگی خدمت رسانی به بیماران صعب العلاج این روستاها را دارد.
انتهای پیام

captcha