افزایش ۱۲ باب کتابخانه در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3737430
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

افزایش ۱۲ باب کتابخانه در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری ۱۲ باب کتابخانه شهری و روستایی در سطح استان به بهره برداری می‌رسد.

افزایش ۱۲ باب کتابخانه در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا ا زخراسان‌شمالی، محمدعلی جهانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان‌شمالی به مناسبت روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا مستقر در جهاددانشگاهی اظهارکرد: مقرر است طی سال جاری 12 باب کتابخانه در روستاهایی همانند خرق، بیدک، قلعه جق، دشت،چهاربید به بهره برداری برسد .
وی با اشاره به عضویت 40 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان، افزود: میزان عضویت در کتابخانه های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته است.
جهانی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های خراسان‌شمالی نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی نیست، گفت: اما با این حال باز هم تلاش می‌شود تا نیاز فرهنگی مردم در بیشتر روستاها مرتفع شود.
وی یادآورشد: کتابخانه مرکزی بجنورد نیز در آئینی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهریورماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
جهانی با اشاره به فعالیت 60 باب کتابخانه عمومی در استان، خاطرنشان کرد: از مجموع این تعداد کتابخانه 50 بابنهادی و 10 باب نیز مشارکتی است.
وی با تاکید بر لزوم هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، افزود: جهاددانشگاهی می توانند از ظرفیت کتابخانه های شهری و روستایی استان به منظور اجرای برنامه های خود استفاده کند.
جهانی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد علمی غیر دولتی بوده اما به معنای واقعی در عرصه علمی، پژوهشی و فرهنگی در کشور ورود پیدا کرده است.
دکتر رضا شاهین فر، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: درحال حاضر جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان درعرصه آموزشی در دو سطح مقطع دار و کوتاه مدت به فعالیت می پردازد که هم اکنون در خراسان شمالی خدمات آموزشی این نهاد در چهار مرکز و ۷۰۰ کدرشته با ارائه گواهینامه های معتبر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این نهاد از سنین مهد کودک تا بازنشستگی برای افراد دارای دوره های آموزشی بوده، یادآورشد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد دوره‌های کارکنان دولت در استان توسط جهاددانشگاهی برپا می شود.
شاهین فربا اشاره به لزوم گذراندن دوره های خانواده سلامت برای زوج ها جوان، عنوان کرد: در ابتدا هر زوجی که ازدواج می‌کند باید در دوره‌های آموزشی کسب مهارت های زندگی تحت عنوان «خانواده سالم» جهاددانشگاهی که با مشارکت دادگستری برگزار می‌شود شرکت کند.
وی با اشاره به وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در استان، ادامه داد: این دو خبرگزاری از رسانه‌های معتبر و قابل وثوق در کشور بوده که در خراسان‌شمالی توانسته با بیان مشکلات و نقاط ضعف و قوت در راستای توسعه استان گام‌های موثری را بردارد.

captcha