کشته‌شدن 18 نیروی امنیتی افغانستان در حمله طالبان
کد خبر: 3745669
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

کشته‌شدن 18 نیروی امنیتی افغانستان در حمله طالبان

گروه بین‌الملل ـ در پی حمله شبه نظامیان طالبان به پاسگاهی در شهرستان «دشت ارچی» ولایت «کندز» واقع در شمال شرق این کشور، 18 نیروی امنیتی افغانستان کشته شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ بنا به گزارش رسانه‌های افغانستان، در پی حمله شبه نظامیان طالبان به پاسگاهی در شهرستان دشت ارچی ولایت کندز واقع در شمال شرق این کشور 18 نیروی امنیتی کشته شدند.

گروه طالبان ساعت 12 شب گذشته به وقت محلی به پاسگاه‌های پلیس، ارتش و نیروهای مردمی در مرکز شهرستان دشت‌ارچی حمله کردند که در پی آن علاوه بر کشته شدن 18 نیروی امنیتی، 23 تن دیگر نیز زخمی شدند.

فرماندهی کندز ضمن تایید این حادثه گفت: در درگیری نیروهای امنیتی با شبه نظامیان طالبان که حدود 5 ساعت به طول انجامید، دو طرف متحمل تلفات سنگین شدند، اما آمار دقیقی در این رابطه در دست نیست.

همچنین رسانه های افغانستان از حمله طالبان به مرکز استان سرپل واقع در شمال افغانستان نیز خبر دادند. در پی درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان، روستای بلغلی از حومه سرپل به دست طالبان افتاده است. 

سقوط شهرستان خم آب

خبر دیگری از افغانستان حاکیست، شهرستان خم آب ولایت جوزجان واقع در شمال افغانستان به دست شبه نظامیان طالبان سقوط کرد.

ملا امرالدین دانشجو، عضو شورای شهر ولایت جوزجان از سقوط شهرستان خم آب این ولایت واقع در شمال افغانستان به دست طالبان خبر داد.

وی گفت که در حال حاضر ساختمان فرمانداری خم آب و چندین روستا و پاسگاه های نیروهای مردمی که با حمایت از ارتش در برابر شبه نظامیان می جنگیدند، به کنترل طالبان درآمده است.

اسماعیل‌خان، فرماندار خم آب نیز ضمن تایید سقوط این شهرستان به دست طالبان اعلام کرد: در درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان بیش از 10 نیروی امنیتی کشته شده و بیش از 50 تن دیگر در محاصرۀ طالبان قرار دارند. 

وی افزود: 8 تن از نیروهای مردمی که با حمایت از نیروهای امنیتی علیه طالبان جنگیدند، با مقادیر زیادی سلاح و مهمات تسلیم شبه نظامیان طالبان شدند.

گفتنی است که گروه طالبان با ارسال پیامی به رسانه‌ها از تصرف این شهرستان خبر داده است.

انتهای پیام
captcha