بجنورد در سوگ «حسین» عزیز فاطمه می‌گرید + هیئت کجا برویم
کد خبر: 3746227
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

بجنورد در سوگ «حسین» عزیز فاطمه می‌گرید + هیئت کجا برویم

گروه فرهنگی ــ در دهه اول محرم بجنورد نیز همانند جای جای ایران اسلامی در سوگ «حسین» عزیز فاطمه می‌گرید و هزاران عاشق و دلداده این مکتب با برپایی هیئت عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی و دسته روی به نوحه‌سرایی و سینه‌زنی شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا می‌پردازند.

بجنورد در سوگ «حسین» عزیز فاطمه می‌گرید+هیات کجا بریم

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، همزمان با آغاز دهه اول محرم شهر بجنورد نیز در سوگ و ماتم نشسته و در عزای سالار کربلا سیاه پوش شده است.
برنامه‌های تعدادی از حسینه، مساجد و امامزاده‌های بجنورد در دهه اول محرم به شرح ذیل است.
امامزاده سید عباس‌(ع)
مراسم سوگواری در امامزاده سید عباس (ع) به مدت 12 شب از ساعت 20 آغاز شده که در آن حجت الاسلام ایزدی سخنرانی و آقایان قدوسی، گوهری و خوشنویس به مداحی می‌پردازند.
گفتنی است از محل اجرای نیات واقفین اطعام عزاداران حسینی نیز در آستان این امامزاده انجام می‌شود.
مسجد امام خمینی(ره)
مراسم عزاداری امام حسین (ع) در این مسجد، هرشب از ساعت 20 شروع شده که سخنرانی آن بر عهده حجت الاسلام رضا نوری و مداحی هم بر عهده زاهدی از مداحان استانی است.
مسجد امام حسن عسکری‌(ع)
مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان هرشب از ساعت 20 به سخنرانی حجت الاسلام ایزانلو و مداحی حاج حسن نوروزی انجام می‌شود.
مسجد امام حسن مجتبی(ع)
این مسجد هر شب از ساعت 21:30 با سخنرانی حجت الاسلام مرتضوی و نوای ذاکرین اهل بیت (ع) میزبان عزاداران حسینی است.
مسجد انقلاب
از سوی هیات رزمندگان اسلام در این مسجد، مراسم عزای حسینی هر شب از ساعت 20 با سخنرانی حجت الاسلام وحیدی و مداحی علی لنگری برپا می‌شود.
مسجد النبی
برگزاری مراسم سوگ امام حسین و یاران باوفایش هر شب از ساعت21 با سخنرانی حجت الاسلام سالاری و مداحی محتشم نیا، لنگری، بخشی، گوهری،سلطانی و رشید در این مسجد در دستور کار قرار دارد.
دانشگاه پیام نور
از سوی هیات یا فاطمه الزهرا(س)« یادبود شهدای گمنام» به مدت 12 شب از ساعت 20 مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام جلالی و مداحی حاج محمدرضا ایزی و کربلایی محمد باقری برگزار می‌شود.
حسینیه شهریزاد
در دهه اول محرم از ساعت 6:30 صبح با سخنرانی حجت الاسلام پناهی و مداحی ذاکران اهل بیت در حسینه شهریزاد، شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و یارانش را به سوگ می نشینم.
خیمه انصار المهدی‌‌(عج)
مراسم عزاداری سالار کربلا امام حسین (ع) هر شب از ساعت 20 با سخنرانی حجت الاسلام احمدی و مداحی محسن عفو،سید حسین رشید، علی محمدی در خیمه انصار المهدی (عج) برگزار می‌شود.
هیئت دو طفلان مسلم
مراسم دهه اول محرم در قالب ده شب با کاروان امام حسین (ع) هر شب از ساعت 20 با سخنرانی و مداحی ذاکران اهل بیت در هیات دو طفلان مسلم برپا می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ - ۱۷:۲۲
0
0
مسجد بقیه الله شهرک فرهنگیان
برنامه ها از نماز مغرب و عشا شروع شده با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضایی و مداحی کربلایی رضا لنگری، حمید برومند و...
و در پایان روضه خوانی و شام و هیئت دسته روی با نوای مداحان اهل بیت ع
captcha