تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید گمنام دفاع مقدس تا «بهشت»/ هشدار سردار جعفری به بدخواهان
کد خبر: 3746566
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید گمنام دفاع مقدس تا «بهشت»/ هشدار سردار جعفری به بدخواهان

گروه جهاد و حماسه ــ مراسم تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس پیش از ظهر امروز؛ همزمان با سومین روز ماه محرم با حضور انبوه مردم شهیدپرور تهران و مسئولان لشکری و کشوری برگزارشد.

مراسم تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید گمنام دفاع مقدس آغاز شدبه گزارش ایکنا، مراسم تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید گمنام دفاع مقدس پیش از ظهر امروز، پنج شنبه 22 شهریورماه، همزمان با سومین روز ماه محرم الحرام با حضور مقامات لشکری و کشوری و مردم شهیدپرور تهران برگزار و پیکرهای مطهر این شهدای گرانقدر بر دوش مردم تا معراج‌الشهدا در خیابان بهشت تشییع شد.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سردار علی عبداللهی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران، سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس ازجمله حاضران در این مراسم بودند.

پیکر‌های مطهر ۱۳۵ شهید در تفحص‌های اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در مناطق عملیاتی شلمچه، مجنون، کربلای ۵، والفجر ۸، والفجر یک، سومار کشف شده‌اند. هویت پیکر‌های ۱۷ شهید در جمع این شهدا شناسایی شده است.

پیکر‌های برخی از شهدای تازه شناسایی شده متعلق به آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه و مازندران است که در ۲۶ شهریورماه مصادف با هفتم ماه محرم به استان‌های مذکور جهت تشییع و خاک‌سپاری ارسال خواهند شد. سپاه هر استان میزبانی از پیکر مطهر شهدا را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، در مراسم تشییع پیکرهای شهدای دفاع مقدس در تهران، با اشاره به پیام شهدا، گفت:برادران و خواهران گرانقدر،پیام شهدا برای ملت ایران و ملت اسلام در دیروز، این بود که در برابر دنیای استکبار ایستادگی کردند.این شهدا در مناطق مختلف عملیاتی تنها ایستاده و بر دشمن پیروز شدند، اما امروز در مقابل ملت عراق،سوریه،بحرین،یمن،افغانستان، پاکستان و سراسر دنیای اسلام در کنار ملت فلسطین و رویارویی دنیای کفر پیروزمندانه ایستاده‌اند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه پیام شهدای عالیقدر در این روزهای عاشورایی، پیام زهیر است،اظهار کرد:عموم مورخین حادثه کربلا مرقوم داشته‌اند در کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خطابه‌ای را ایراد کردند و فرمودند که می‌بینید سپاه یزید و کوفیان پیمان را شکسته‌اند.دنیا تغییر کرده و به زشتی گراییده و نمی‌بینید حق فراموش شده است.باید مردان و زنان مومن آماده دفاع و زیارت خدا باشند.

وی افزود: این سخن امروز و فریاد بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دنیای اسلام است. می‌بینید که استکبار جهانی ملت‌های مظلوم منطقه را مورد تهاجم قرار داده است. می‌بینید بر مردم مظلوم غزه چه می‌رود و مشاهده می‌کنید ملت قهرمان یمن چگونه مورد محاصره دنیای کفر قرار گرفته‌اند که باید در برابر آنها با قدرت ایستاد. قدرت دیروز و مقاومت امروز راه را برای فتح سنگرهای دشمن درعراق،سوریه،لبنان و سرزمین فلسطین هموار کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ایستادگی کشورهای جبهه مقاومت، گفت: امروز این مردم قهرمان عراق هستند که مدیریت کشور خود را دارند که ثمره ایستادگی امت اسلام است.امروز ملت سوریه کشور خود را بر خون شهدا و آرمان های شهدای خویش استوار کرده است. ملت عراق با اقتدار،فرمان امور را در دست گرفته است و ملت یمن و همه دنیای اسلام برابر دنیای استکبار و قدرتمندان امروز،مواضع جدیدی اتخاذ کرده است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: شما باید با ایستادگی سیلی دیگری بر صورت استکبار بزنید.این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به همه امت اسلام و ملت مقاوم ایران است و پاسخ،پاسخ زهیر است.زهیر برخاست و خطاب به امام حسین(ع)عرض کرد که به خدا سوگند اگر دنیا جاویدان بود و ما برای همیشه در دنیا به سر می بردیم،ایستادگی در کنار تو، ما را از دنیای ابدی جدا می کرد،ما قیام در رکاب شما را بر ماندگاری در دنیای همیشگی ترجیح می دادیم.این پیام عاشورا و شهدای ما است.

وی افزود:امروز دنیای اسلام باید با این نگاه در برابر دشمن ایستادگی کند و این راه را با بصیرت،شناخت ایمان،دشمن شناسی،وحدت کلمه،و انسجام و پیوند استوار خویش با امام و مقتدای خود رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای با قدرت و استقامت و ایثار بپیماید.این ارکان پیروزی و قدرت است. بدون وحدت و انسجام، بدون شناخت دقیق مواضع دشمن و مواضع صحیح در زمان لازم و بدون صبر و استقامت،ایستادگی، پیروزی به دست نمی‌آید.

امام جمعه موقت تهران گفت:ملت بزرگ و شجاع ایران مصمم هستند در راه شهدای عالیقدر با اسقامت و ایثار بایستد و دست در دستان پرتوان امت اسلام،این راه را تا پیروزی نهایی و سپردن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران به دست توانای پیشوای عدالت گستر حضرت ولی عصر(عج)تداوم ببخشد.دعای مستجاب شهدا بدرقه راه همه شما باشد.

در ادامه سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مجموعه سپاه با کار اطلاعاتی و فرماندهی و به کارگیری تجهیزات دقیق موشکی و پرواز فناوری‌های در اختیار سپاه، توانست انتقام خون شهیدان مظلومی که در پایگاه در مریوان به شهادت رسیدند و بقیه شهیدان منطقه کردستان را بگیرد.

فرمانده سپاه تأکید کرد: انتقام اخیر سپاه از تروریست‌ها پیام بسیار معناداری برای دشمنان بویژه ابرقدرت‌هایی است که فکر می‌کنند می‌توانند اهداف پلید و زورگویی‌هایشان را به ما تحمیل کنند.

جعفری تصریح کرد: امروز برخورداری از انبوه موشک های با برد 2 هزار کیلومتری نقطه زن، توان بی‌نظیری را به جمهوری اسلامی ایران داده است که ملت ما به پشتوانه این قدرت ها و توانمندی های نیروهای مومن و انقلابی بتوانند مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هر چه داریم از شهیدان است و راه آنها را دامه می دهیم، گفت: شهیدان گمنام که پیکر آنها سال ها در دل خاک مانده و مشتی استخوان برگشته است حتماً پیام خاصی دارند که در این دوران وانفسا و غربت اسلام و عدالت و در شرایطی که مردم به شدت نیاز به روحیه و چراغ راه برای ایثارگری و فداکاری و سازش نکردن با دشمن دارند، به میهن بازگشته اند.

جعفری با تأکید بر اینکه مدیون شهیدان هستیم، افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده بیشتر از گذشته، پیام آنها را با استقامت و پایداری به دنیا برسانیم.

انتهای پیام

captcha