اجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویر
کد خبر: 3748600
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹

اجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویر

گروه فرهنگی- اجرای تعزیه در روز عاشورا در بسیاری از مناطق شهر تبریز و روستاهای آذربایجان‌شرقی نیز برگزار می شود.

 اجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی «شبیه گردانی» یا «شبیه خوانی» یا «تعزیه» نمایشی بوده است در اصل بر پایه قصه‌ها و روایات مربوط به زندگی و مصائب خاندان پیامبر اسلام و خصوصا وقایع و فجایعی که در محرم سال 61 هجری در کربلا برای امام حسین و خاندانش پیش آمد.

تعزیه تنها نشان دهنده یک قصه مذهبی ساده نیست، محور اصلی این نمایش‌ها ماجرای تسلیم و زندگی در برابر پایداری و نابودی است. جنگ خیر و شر یا حق و ناحق و ایستادگی به خاطر اعتقاد به عدالت آسمانی مطرح است، و قهرمانان نمایش نابودی را بر زندگی زیر سلطه ی غاصبان و جابران را ترجیح می دهند.

تعزیه هنری ایرانی،که جهانی شده است و بسیاری از بزرگترین کارگردانان تئاتر جهان از جمله «پیتر بروک» بسیار از شکوه این تراژدی سخن گفته اند و موجب تحول اساسی در نظریاتشان شده است.

اجرای تعزیه در روز عاشورا در بسیاری از مناطق شهر تبریز و روستاهای آذربایجان‌شرقی نیز برگزار می شود.

اجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویراجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویراجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویراجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویراجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویراجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویراجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویراجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویراجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویراجرای تعذیه در منطقه شنب غازان تبریز+تصاویر

انتهای پیام

captcha