برگزاری مراسم «خیمه شصت‌وسوم» در دانشگاه علم و هنر یزد
کد خبر: 3748611
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹

برگزاری مراسم «خیمه شصت‌وسوم» در دانشگاه علم و هنر یزد

گروه معارف- مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با عنوان «خیمه شصت و سوم» برای دومین سال متوالی در دانشگاه علم و هنر یزد و با همکاری هیئت رایةالهدی برگزار شد.

برگزاری مراسم «خیمه شصت‌وسوم» در دانشگاه علم و هنر یزد

به گزارش ایکنا از یزد، به همت حوزه دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و هنر یزد و در راستای قیام اباعبدالله الحسین (ع) و جهت احیای فرهنگ ناب و منحصر به فرد عا شورا و تعظیم شعائر، برای دومین سال متوالی مراسم عزاداری آن حضرت با همکاری هیئت رایةالهدی دردهه اول ماه محرم برگزار شد.
این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام سید کمال باقری و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت سیدعلی حسینی و سیدعلی کاظمی نسب همراه بود.
با توجه به هدفمند بودن سخنرانی ها شعار امسال این هیئت «هوای خانه ما بی قراریاری توست» بود و سعی شد مباحث حول محورمسائل خانواده باشد.
همچنین برای برپایی هرچه باشکوه تر این مراسم و رفاه حال خانواده های شرکت کننده اتاق های کودک ویژه پسران و دختران در سنین مختلف برپا شده بود.
یادآور می شود خیمه شصت و سوم، محفلی است که در آن خانواده‌ها به همراه اعضای خانواده خود حضور پیدا می‌کنند و در تعظیم این شعائر حسینی، نقش مؤثری ایفا می‌نمایند لذا با مخاطب‌شناسی و آنالیز مخاطبان، حجت الاسلام باقری با تبیین نقش محوری خانواده‌ها و بنیان و روابطی که باید در خانواده حاکم باشد، به رفع نیاز اندیشه‌ای و شناختی اعضای خانواده‌ها پرداخت.
برپایی نمایشگاه کتاب و موکب های پذیرایی در حاشیه این مراسم از دیگر برنامه ها بود.

انتهای پیام

captcha