مراجعه ۵۵۷ نفر به مراکز خون‌گیری خراسان‌شمالی در تاسوعا و عاشورای حسینی
کد خبر: 3748817
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

مراجعه ۵۵۷ نفر به مراکز خون‌گیری خراسان‌شمالی در تاسوعا و عاشورای حسینی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی گفت: با توجه به مراجعه ۵۵۷ نفر در تاسوعا وعاشورای امسال به مرکز ثابت خون‌گیری بجنورد تعداد ۲۲۳ نفر با گروه‌های خونی خاص منفی و مثبت در طرح نذر خون شرکت کردند.

مراجعه 557 نفر به مراکز خونگیری خراسان‌شمالی در تاسوعا و عاشورای حسینی

احسان روشن روان، مدیرکل انتقال خون استان در گفت‌وگو با ایکنا ازخراسان‌شمالی، اظهار کرد: در این ایام تعداد ۳۳۴ نفر برای اهدای خون خود اعلام امادگی کردند که از این تعداد ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی با اشاره به افزایش 5.7 درصدی میزان مراجعه به مراکز خون‌گیری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یادآورشد: میزان اهدا خون نیز در این ایم از رشد 2.5 درصدی برخوردار بود.
روشن روان با بیان اینکه میزان اهدای مستمر خون دراستان طی این ایام ۷۰ در صد رشد داشته است، گفت: شاخص نوبت‌دهی هم ۴۴ درصد رشد یافته است.
مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی افزود: مردم انجام نذر خون را فقط به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود نکنند بلکه می‌توانند این نذر را تا اربعین حسینی نیز انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سال گذشته ۳۱۶ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند، بیان کرد: خونگیری از ۱۶۶ نفر انجام شده که ۸۷ نفر از آن به صورت مستمر خون خود را در بازه‌های زمانی مختلف اهدا می‌کردند.

انتهای پیام

captcha