اجرای عملیات مرمت و توسعه بقاع متبركه اقلید + تشریح فعالیت‌ها
کد خبر: 3762575
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

اجرای عملیات مرمت و توسعه بقاع متبركه اقلید + تشریح فعالیت‌ها

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید از اجرای عملیات مرمت، توسعه و بهسازی بقاع متبركه این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از این فعالیت‌ها، زمینه‌سازی برای آسایش بیشتر زائران بقاع متبرکه است.

به گزارش ایكنا از فارس، کاظم شهریاری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید امروز، 19 آبان‌ماه گفت: بیشتر امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان در طول سال میزبان زائرانی از دیگر شهرهای استان فارس و استان‌های مجاور است که حضور آنان در مناسبت‌های مذهبی و فصل تابستان نمود بیشتری دارد.
وی افزود: با توجه به این مسئله و در راستای ایجاد امکانات موردنیاز زائران، فعالیت‌های عمرانی خوبی توسط اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در 5 ماهه نخست سال 97 انجام‌گرفته است.
شهریاری گفت: نصب منبع آب و اجرای شبکه آب‌رسانی به محوطه امامزاده سید محمد(ع) به طول یک کیلومتر، اجرای سنگ مالون به طول ۱۹۳ مترمربع، اجرای تک لبه به طول ۷۳۰ متر طول مترمربع در محوطه و کاشت یک هکتار گل محمدی در این امامزاده بخشی از فعالیت‌های عمرانی انجام‌شده این اداره به‌حساب می‌آید.
رئیس اداره اوقاف اقلید ادامه داد: عملیات عمرانی داخل حرم امامزاده سید محمد (ع) به‌عنوان امامزاده شاخص شمال فارس و به مساحت ۸۸۰ مترمربع شامل اجرای کاسه بندی، یزد بندی و رسم بندی نیز از دیگر اقدامات انجام‌شده است.
وی ادامه داد: اجرای یک باب مغازه تجاری امامزاده عبدالرحمن(ع) به مساحت مترمربع، پیگیری اجرای عملیات گازرسانی به طول ۱۲۰۰ متر در بقعه متبرکه زبیده خاتون (س)، اجرای نمای امامزاده ابراهیم(ع) خنجشت به مساحت ۱۰۰ مترمربع نیز از دیگر اقدامات عمرانی به شمار می‌آید.
شهریاری در تشریح برخی دیگر از فعالیت‌های عمرانی انجام‌شده نیز گفت: تسطیح محوطه‌سازی ۱۰۰۰ مترمربع امامزاده جعفر(ع) روستای بازبچه، شروع عملیات عمرانی بازسازی امامزاده عباسعلی کوشک زر به مساحت ۳۳۰ مترمربع، شروع عملیات عمرانی طرح توسعه امامزاده زینب خاتون(س)، حصارکشی اداره اوقاف شهرستان به متراژ ۹۰ مترمربع و نصب سیستم دوربین مداربسته، بخش‌های دیگری از فعالیت‌های عمرانی را تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام

captcha