وحدت در جهان اسلام بیش از پیش ریشه‌دار شود
کد خبر: 3766491
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲

وحدت در جهان اسلام بیش از پیش ریشه‌دار شود

گروه سیاسی - امام جمعه بجنورد گفت: اگر وحدت در جهان اسلام بیش از پیش ریشه‌دار شود بطور قطع استکبار نمی‌تواند برای مسلمانان برنامه‌ریزی کند.

وحدت باید در جهان اسلام بیش از پیش ریشه دار شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: وحدت یک تاکتیک‌ و شعار نیست بلکه یک اصل بوده که در قرآن و مبانی دینی ریشه دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی معنای واقعی وحدت را متوجه نشده اند و از آن وحشت دارند، گفت: شاید بین مسلمانان شیعه و سنی اختلافات جزئی داشته باشند اما حل شدنی بوده و باید سعی بر حفظ مشترکات کنیم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به وحدت، اخوت و رحمت مشهور است، بر وحدت میان مسلمانان تاکید کرده است،گفت: وحدت میان مسلمانان عامل اقتدار آن ها در دنیا است.

وی با اشاره به هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج به معنای دغدغه مند و وظیفه شناس بودن است و یک شخص بسیجی باید همیشه تیزبین و در صحنه حاضر باشد. نعمت بسیج روزبه‌روز در کشور ریشه‌دارتر و خالص‌تر می‌شود.

وی با تذکر به دانشگاه‌های مرکز استان گفت: دانشگاه باید از فضای اختلاط‌‌های غیرضروری و حاشیه‌ها دوری کند و به تولید علم بپردازد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه از دانشگاه انتظار می‌رود تا کادرسازی کند و از حاشیه‌هایی که دانشگاه را زیر سؤال می‌برد، دوری کند، خاطرنشان کرد: هر زمان دانشگاهی دچار حاشیه می شود مردم نگران می شوند و اعتماد نسبت به دانشگاه ها سلب می شود.

یعقوبی تصریح کرد: به دلیل هنجار شکنی که در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد بنده از هیئت امنای دانشگاه استعفا می‌دهم و به مسئولان دانشگاه‌ها تذکر می‌دهم مراقب دانشجویان باشند، دانشجویان امانت هستند و باید به خوبی از آنان مراقبت شود.

انتهای پیام.

captcha