استکبارستیزی، اساس انقلاب اسلامی ایران است
کد خبر: 3768200
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

استکبارستیزی، اساس انقلاب اسلامی ایران است

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس ستاد نماز جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه استکبارستیزی، اساس انقلاب اسلامی ایران است، گفت: امام خمینی(ره) براساس این مبنای قرآنی و عقلی که انسان‌ها باید بنده خداوند باشند و بنده شیطان و طاغوت نباشند، انقلاب را بر مبنای استکبارستیزی بنا نهاد.

استکبارستیزی، اساس انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر نوروزنژاد، رئیس ستاد نماز جمعه ارومیه، ظهر امروز، 9 آذرماه، پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با بیان اینکه مبارزه با استکبارستیزی یک مسائه دیرینه و ریشه‌دار است، اظهار کرد: در رابطه با استکبارستیزی، از اول خلقت صحبت شده و قرآن نیز بر این موضوع تاکید کرده است.
وی با اشاره به اینکه قرآن، هدف از بعثت انبیا را مبارزه با طاغوت و استکبارستیزی معنا کرده است، افزود: یکی از مباحث اساسی در قرآن، توحید و دیگری استکبارستیزی و طاغوت‌ستیزی است که در دومین و سومین آیه، آیةالکرسی نیز بر این مساله تاکید شده و گفته شده که در دین اکراهی نیست، چون راه ظلمت و حقانیت مشخص است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزنژاد ادامه داد: لازمه اینکه انسان به عبودیت و بندگی خداوند برسد، باید از طاغوت اجتناب کند و این یک ریسمان محکمی است که از هم گسسته نمی‌شود و قرآن نیز سفارش کرده است که ای بندگان، خداوند، ولی شماست.
وی تصریح کرد: استکبارستیزی، ریشه عقلی دارد، گاهی استکبار فردی بوده و گاهی نظام یا دولتی مستکبر شده و به این معنی است هرکس به خود اجازه دهد در امورات فردی دیگران دخالت کرده و برای آزادی خود، آزادی دیگران را زیر سوال ببرد و به دنبال منافع شخصی یا نفسانی باشد.
رئیس ستاد نماز جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه استکبارستیزی، اساس انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) براساس این مبنای قرآنی و عقلی که انسانها باید بنده خداوند باشند و بنده شیطان و طاغوت نباشند، انقلاب را بر مبنای استکبارستیزی بنا نهاد و شعار مرگ بر آمریکا نیز از اساسی‌ترین شعارهای مبارزه با استکبارستیزی بوده است.
انتهای پیام

captcha