همایش ملی «تازه‌های روانشناسی با تأکید بر هدایت‌های قرآنی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3772235
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

همایش ملی «تازه‌های روانشناسی با تأکید بر هدایت‌های قرآنی» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - پنجمین دوره از همایش ملی تازه‌های روانشناسی مثبت‌نگر با تأکید بر رویکرد آموزه‌ها و هدایت‌های دینی و قرآنی در بهبود شاخص‌های روانی برگزار خواهد شد.

پنجمین دوره از همایش مثبت با تأکید بر آموزه‌ها دینی و قرآنی برگزار خواهد شد

منوچهر ضیایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در گفت‌‌وگو با ایکنا از هرمزگان، گفت: پنجمین دوره از همایش ملی تازه‌های روانشناسی مثبت نگر در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان اظهار کرد: روانشناسی مثبت نگر از دیدگاه‌های نوین روانشناسی است که می‌تواند کمک شایانی به بهبود شاخص‌های روانی در جوامع داشته باشد.
ضیایی افزود: با توجه به اینکه زمان چندانی از ظهور این دیدگاه نگذشته، نیاز به بررسی و چالش‌طلبی بسیاری است تا بتوان به شکلی مفید و هدفمند از این دیدگاه استفاده کرد.
رئیس همایش روانشناسی مثبت‌نگر عنوان کرد: بر این اساس تحقیق و پژوهش در این زمینه و هم‌اندیشی در محور‌های مختلف روانشناسی مثبت‌نگر می‌تواند به نهادینه‌سازی سلامت روانی در جامعه کمک کند.
در ادامه سیدعبدالوهاب سماوی، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه هرمزگان در گفتگو با ایکنا از هرمزگان اظهار کرد: آموزه‌ها و معارف دینی بر پایه آرامش، آرام‌سازی و توانمندی ظرفیت‌های وجودی انسان تبیین شده است و حرمت آرامش فردی و اجتماعی را موردتوجه قرار داده است.
وی با بیان اینکه رویکرد‌های دینی در این دوره مورد توجه ویژه قرار گرفته است تا زمینه‌های توسعه علمی در روانشناسی محقق شده است، افزود: همایش روانشناسی مثبت‌نگر در نظر دارد زمینه گردهمایی، هم‌اندیشی و ارائه نتایج علمی اساتید، دانشجویان و سایر پژوهشگران و علاقه‌مندان را فراهم سازد. بر این اساس نیز اساتید، دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند‌ می‌توانند از طریق شرکت در این همایش به هم‌اندیشی بپردازند و نتایج تحقیقات خود را در این گردهمایی علمی به اشتراک‌ گذارند.
وی در پایان با اشاره به اینکه مقالات برتر همایش در مجلات معتبر روانشناسی، چاپ خواهند شد، گفت: این همایش در ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در محل دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی ipp ۲۰۱۹.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هرمزگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۲:۲۸
0
0
از دست اندرکاران این همایش بسیار سپاسگزارم که چنین همایش‌های خوبی رو توی استان برگزار می‌کنند.
captcha