دوشنبه‌های قرآنی در قزوین
کد خبر: 3773493
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

دوشنبه‌های قرآنی در قزوین

کانون خبرنگاران نبأ ــ جلسات تفسیر قرآن کریم روزهای دوشنبه در مسجد امام علی(ع) شهرک «مینودر» قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق سماواتی، 26 آذرماه در جلسه تفسیر قرآن کریم مسجد امام علی(ع) شهرک مینودر قزوین ضمن تسلیت به‌مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) جهت زیارت امام رضا(ع) همراه با برادران و خواهران و تعدادی از قوم بنی‌هاشم و دوستداران اهل بیت(ع) از مدینه به سمت ایران حرکت کردند که در پی این امر، حکومت وقت مأموران خود را جهت ممانعت از حرکت یکپارچه و سازمان یافته احتمالی کاروان حضرت معصومه(س) اعزام کرد و درگیری رخ داد.
وی ادامه داد: با این اتفاق بین حضرت معصومه(س) و برادران و خواهران ایشان جدایی افتاد و برخی از همراهان آن حضرت به شهادت رسیدند که مزار تعدادی از آنها در اطراف قم و ساوه شاهد بر این مدعاست.
سماواتی اظهار کرد: حضرت معصومه(س) در ساوه بیمار شدند و چون مردم قم شیعه بودند، لذا به سوی قم رحل اقامت افکندند و در همان جا بعد از چند روز رحلت و پیکر مطهرش را در باغ بابلان قم دفن کردند که امروز زیارتگاه ارادتمندان آستانش است.
یادآور می‌شود، جلسات تفسیر قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق سماواتی روزهای دوشنبه، پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد امام علی(ع) شهرک مینودر قزوین برگزار می‌شود.
ولی عباسی
انتهای پیام

captcha