ارسال بیش از 500 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان
کد خبر: 3773508
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

ارسال بیش از 500 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون پژوهش جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه بیش از 500 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان ارسال شده است، گفت: از این تعداد 410 اثر در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن، علوم حدیث، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و حقوق، جامعه‌شناسی، زن و خانواده دسته‌بندی شده‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعةالزهرا(علیهاالسلام)، در نشست خبری که روز گذشته، 26 آذر با حضور اصحاب رسانه در پژوهشگاه حضرت معصومه(س) جامعة‌الزهرا(س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، بیان کرد: فعالیت‌های علمی پژوهشی جامعةالزهرا علیهاالسلام در عرصه‌های مختلف انجام می‌شود.

معاون پژوهش جامعةالزهرا(س) اظهار کرد: سال ۹۷ در عرصه ارتقای دانشی و مهارتی طلاب طرح‌های مختلف پژوهشی اجرا شد که نتایج ارزشمندی هم داشته است.

حقانی تصریح کرد: معاونت پژوهش جامعةالزهرا(س) در راستای ارتقا و توانمندی طلاب و پژوهشگران و همچنین زمینه‌سازی و ایجاد تعامل بیش از پیش با معاونت پژوهش مراکز همسو برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: معاونت پژوهش با ۱۶ مرکز دانشگاهی و حوزوی تفاهم‌نامه امضا کرده و تعامل مشترک دارند که هر یک زمینه همکاری متفاوتی را به همراه داشته است.

ارسال بیش از 500 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان

معاون پژوهش جامعةالزهرا(علیهاالسلام) به برگزاری نخستین همایش کتاب سال بانوان در این حوزه پرداخت و گفت: پس از پایان فراخوان این همایش، 410 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان ارسال شده که در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن، علوم حدیث، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و حقوق، جامعه‌شناسی، زن و خانواده و علوم تربیت و کلیات و مراجع دسته‌بندی و کدگذاری شدند.

حقانی یادآور شد: 107 اثر نیز به دبیرخانه رسیده، اما اطلاعات آن‌ها تکمیل نشده و پذیرش آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در راستای برگزاری این همایش کمیته‌های علمی و تخصصی تشکیل شد. همچنین هیئت داوری در رشته‌های مختلف تعیین شدند که در دو مرحله اجمالی و تفصیلی به ارزیابی آثار می‌پردازند.

معاون پژوهش جامعةالزهرا(علیهاالسلام) به فراوانی آثار در این همایش پرداخت و گفت: بیشترین آثار دریافت شده با موضوع زن و خانواده است و از جمله در این عرصه 145 اثر دریافت شده و در موضوعات تفسیر و علوم قرآن 53 اثر، تاریخ و سیره 34 اثر، ادبیات و هنر 80 اثر و فلسفه و کلام 29 اثر دریافت شده است.

حقانی گفت: مراسم اختتامیه همایش کتاب سال بانوان در اسفند سال جاری همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تأکید ما در موضوع زن و خانواده و همایش کتاب سال بانوان، شناسایی خلأهای پژوهشی در این عرصه بوده است، به همین خاطر، بخش ویژه کتاب سال بانوان به موضوع زن و خانواده اختصاص یافته است.

معاون پژوهش جامعةالزهرا(س) تصریح کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی باید نگاه پژوهشی حاکم شود. موضوع آسیب‌های اجتماعی را در دو طرح کلان به وزارت کشور ارائه کردیم و منتظر نتیجه هستیم تا کارهای پژوهشی را مبتنی بر آسیب‌های موجود انجام دهیم.

مریم بشیری

انتهای پیام

captcha