تثبیت مالکیت موقوفات نقش موثری در جلوگیری از موقوفه خواری دارد
کد خبر: 3773751
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

تثبیت مالکیت موقوفات نقش موثری در جلوگیری از موقوفه خواری دارد

گروه اجتماعی - مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با بیان اینکه تثبیت مالکیت موقوفات نقش موثری در جلوگیری از موقوفه خواری دارد، گفت: تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع بخشیم.

تثبیت مالکیت موقوفات نقش موثری در جلوگیری از موقوفه خواری دارد

به گزارش ایکنا از گیلان، علی اصغر اسدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان امروز، 27 آذرماه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، اظهار کرد: بعد از انقلاب با توجه به فرمان تاریخی امام راحل در خصوص تثبیت وقفیت موقوفات، اقدامات خوبی درباره وقف انجام شد.

وی افزود: هر دو سازمان اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک، کارشان حاکمیتی است و زیر نظر رهبر معظم انقلاب هستند که این امر باعث هم افزایی بیشتر خواهد شد.

اسدی، تثبیت مالکیت را جز اهم وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک عنوان کرد و گفت: تثبیت مالکیت موقوفات نقش موثری در جلوگیری از موقوفه خواری دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در کشور برای تثبیت مالکیت موقوفات انجام شده است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع بخشیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان افزود: گیلان استانی مستعد است و مردم گیلان هم شریف، مومن و معتقد و در زمینه مالکیت موقوفات مقید به رعایت موازین شرعی هستند. اگر تثبیت مالکیت موقوفات نباشد مانند پدیده‌ زمین خواری شاهد موقوفه خواری هم خواهیم بود که در شان جامعه ما نیست.

وی با بیان اینکه تثبیت مالکیت اراضی موقوفات را در راستای کمک به اجرای امینانه نیات واقفین می‌دانیم، گفت: اهمیت وقف و تثبیت مالکیت موقوفات به حدی است که در نخستین روز کاری با مدیران ادارات ثبت استان این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha