انحراف غرب از تعالیم حقیقی حضرت عیسی(ع)
کد خبر: 3774361
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

انحراف غرب از تعالیم حقیقی حضرت عیسی(ع)

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اسالم گفت: متأسفانه غرب به عنوان مدعی پیروی از آیین مسیحیت از تعالیم حقیقی حضرت عیسی(ع) و سیره عملی او فاصله گرفته و دچار انحراف شده است.

انحراف غرب از تعالیم حقیقی آیین مسیحیت

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 30 آذرماه در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به آداب و سوم کهن و ملی ایرانیان در آخرین شب پاییز که به شب یلدا مشهور است، گفت: این پدیده از نشانه های قدرت پرودگار عالم در تنظیم روز و شب و ایجاد تعادل در طبیعت است.

وی تشخیص بلندترین شب سال در دوران کهن را نشان از اوج علم و دانش ایرانیان باستان در نجوم و محاسبه دقیق حالات زمین و خورشید دانست که باید به آن بالید و افتخار کرد.

امام جمعه اسالم تصریح کرد: از آنجایی که اسلام سنت های حسنه و نیکو را تایید کرده و بر آن مهر صحه گذاشته لذا بسیار شایسته است که با انجام صله رحم و دیدار با خویشاوندان و آراستن مجالس با یاد خدا و ذکر اموات و گذشتگان به مجالس خود رنگ الهی بدهیم و ضمن رعایت اصول طبی در تغدیه، در این شب از فقرا و نیازمندان آبرومند غافل نشویم.

حجت الاسلام باقری در ادامه با تبریک ولادت با سعادت حضرت عیسی(ع) و فرارسیدن سال نو میلادی به هموطنان مسیحی، به بیان فضائل و ویژگی های آن حضرت که در قرآن کریم آمده پرداخت و گفت: متاسفانه غرب به عنوان مدعی پیروی از آیین مسیحیت از تعالیم حقیقی حضرت عیسی(ع) و سیره عملی او فاصله گرفته و دچار انحراف شده است.

وی با بیان اینکه خداوند حضرت عیسی(ع) را مایه برکت و مامور به اقامه دین و نیکی به مادرش قرار داده، تصریح کرد: امروز غربی ها به نام پیروی از حضرت عیسی(ع) همه جا جنایت می کنند و خبری از دین و حرمت خانواده و کرامت انسان در جوامع غربی نیست.

این کارشناس دینی با اشاره به پنجم دی، روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، خاطرنشان کرد: یکی از بلایای طبیعی که منطقه ما را تهدید می کند، خطر سیل است که با رعایت فاصله قانونی حریم رودخانه و همچنین مقاوم سازی ساختمان ها می توان از خطرات و ضررهای احتمالی حوادث و بلایای طبیعی اینچنینی پیشگیری کرد.

امام جمعه اسالم با یادآوری اغتششات و آشوب‌های دی ماه سال گذشته، خاطرنشان کرد: شمن نشان داده است که از هیچ حیله و مکری برای براندازی انقلاب دریغ نخواهد کرد، اما مردم نجیب ما با حضور به موقع در صحنه نقشه دشمن را سرکوب می کنند.

وی یادآور شد: برخی از مسئولان هم باید بدانند بروز چنین اتفاقاتی در اثر بی کفایتی و سوء تدبیر آنها در کنترل بازار و مهار گرانی است که امیدواریم با دقت و نظارت بیشتر بر بازار دیگر شاهد حوادث تلخ نشویم.

انتهای پیام

captcha