کسی حق افزایش قیمت در نوروز را ندارد/ رسیدگی به شکایات مردمی آنلاین انجام شود
کد خبر: 3797419
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
مونسان در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر:

کسی حق افزایش قیمت در نوروز را ندارد/ رسیدگی به شکایات مردمی آنلاین انجام شود

گروه جامعه ــ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام اینکه سیاست سازمان جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در نوروز است، اظهار کرد: درخواست می‌کنیم که رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه خدمات سفر آنلاین و در لحظه انجام شود و به آینده موکول نشود و بر همین اساس شماره تلفن ۰۹۶۲۹ برای گزارش شکایت و انتقادات مردمی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سی و هشتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر صبح امروز، سه‌شنبه، ۲۱ اسفند‌ماه، با حضور علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و جمعی از مسئولین خدمات نورزی در سراسر کشور از جمله وزارت بهداشت، اورژانس، نیروی انتظامی، وزارت کشور، تعزیرات، خبرنگاران و مدیران گردشگری ۳۲ استان که از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه حضور داشتند در سالن سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.
 
علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده دستگاه‌های مختلف برای انجام خدمات نورز ۹۸، اظهار کرد: موضوع ایمنی و امنیت در سفر برای ما بسیار مهم و حیاتی است و روی آن تأکید فراوانی داریم و از همه دستگاه‌ها درخواست داریم با تلاش شبانه‌روزی در این ایام کاری کنیم که عید اتفاق ناخوشایندی برای هموطنان‌مان رخ ندهد.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم هیچ‌گونه حادثه و اخبار منفی در ایام عید نشنویم، اظهار کرد: همه‌ساله جشن نوروز برای ما بسیار مهم است و امسال باید به صورت ویژه به این امر بپردازیم. باید سعی کنیم با اقدامات به‌موقع جلوی اتفاقات بد را بگیریم و حداکثر رضایت مردم را جلب کنیم. در بخش ترافیک و امنیت از راهنمایی و رانندگی و وزارت کشور تقاضای توجه ویژه به این حوزه را در این ایام داریم و امیدواریم دستگاه‌های هشداردهنده هشدار‌های خود را در این زمینه به‌موقع به مردم ارائه دهند.

مونسان در بخش دیگری از سخنانش به مسئله افزایش قیمت اشاره کرد و گفت: امسال باید به طور ویژه به موضوع نشاط و شادابی مردم بپردازیم و در این حوزه به شدت به موضوع عدم افزایش قیمت‌ها توجه و تأکید کردیم. همین امروز هم گزارش افزایش قیمت بلیط هواپیما را داشته‌ایم؛ لذا نباید سوژه بلیت هواپیما تمام زحمات را تحت‌الشعاع قرار دهد. آژانس‌های خدماتی باید توجه کنند که خارج از سیاست‌های ابلاغی حرکت نکنند و حق افزایش قیمت را به هیچ وجه ندارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام اینکه موضوع قیمت نباید باعث تلخی کام مردم شود، تصریح کرد: سیاست سازمان جلوگیری از افزایش قیمت‌هاست. همچنین بهداشتی بودن و سلامت نیز مسئله دیگری است که مورد توجه ماست؛ در این حوزه رستوران‌ها و هتل‌ها باید خدمات باکیفیت و سالمی را به مردم ارائه کنند و از وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات هم درخواست می‌کنیم توجه ویژه‌ای را به بازرسی این اماکن و این حوزه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌کنیم تعداد سفر‌های داخلی ۲۰ درصد افزایش داشته باشد، گفت: در سال ۹۷ جهش گردشگر خارجی را داشتیم و از عدد ۷ میلیون نفر در یازده ماهه سال عبور کردیم. امسال از ۴۰۰ واحد بوم‌گردی به ۱۵۰۰ واحد رشد کرده‌ایم که این واحد‌ها می‌توانند به توزیع سفر در کشور کمک کنند.

مونسان تاکید کرد: در رسیدگی به شکایات به دنبال تنبیه‌کردن نیستیم و هدف ما جلب رضایت‌مندی مردم است؛ لذا درخواست می‌کنیم که رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه خدمات سفر آنلاین و در لحظه انجام شود و به آینده موکول نشود. بر همین اساس شماره تلفن ۰۹۶۲۹ برای گزارش شکایت و انتقادات مردمی ایجاد شده است؛ همچنین اپلیکیشن این شماره تلفن هم تولید شده است که مردم می‌توانند در این سامانه هم شکایات و انتقادات خود را اعلام کنند تا به سرعت رسیدگی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: در سال جاری به سه موضوع توزیع سفر، عدم افزایش قیمت و کنترل قیمت، بانشاط بودن و امیدبخش بودن ایام نوروز برای همه مردم تأکید داریم. در جریان این خدمات‌رسانی بیش از یک میلیون نفر به طور شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند تا بهترین خدمات را در ایام نوروز به ملت ارائه دهند.

در بخش دیگری از این جلسه، ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری حریم شهر‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: برای جلوگیری از این حوادث کمپ‌های استراحت در این حریم‌ها ایجاد شده است؛ لذا همه آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران نوروزی داریم و می‌خواهیم این پیام را برسانیم که ۲۲ دستگاه به عنوان یک وظیفه ملی حتی در روز‌های تعطیل در کنار مردم خواهیم بود.

وی افزود: بحث دیگر این است که هر حوزه تا جایی که می‌تواند به ارائه خدمات باکیفیت و نظارت مناسب بر آن‌ها کمک کند و در این جریان ما هم تلاش می‌کنیم که در روز‌های پایانی سال ۱۳۹۷ و روز‌های آغازین سال جدید شورونشاطی را به جامعه تزریق کنیم. بر همین اساس یک‌سری هماهنگ‌های نوروزی انجام داده‌اند که هر کدام در حوزه تخصصی خودشان بوده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه امسال ۲۲ دستگاه به عنوان یک وظیفه ملی در کنار ملت هستند که اگر مشکلی ایجاد شد به مردم کمک‌رسانی کنند، ادامه داد: عید نوروز امسال با دو عید مذهبی برخورد کرده که سعی بر آن است نشاط و شوری که در روز‌های باقیمانده سال و شروع سال آینده است، به مردم تزریق شود تا مردم با نشاط به زندگی و کار خویش در سال آینده برگردند. بر همین اساس هرحوزه سعی می‌کند خدماتی باکیفیت ارائه دهد.

‌تیموری گفت: با همین هدف جلوه‌های بصری و زیبایی شهر‌ها بخشنامه شده است که این موضوع می‌تواند در فضای گردشگری بر روی مردم تأثیر خوبی بگذارد. همچنین برای کاهش تصادفات در مسیر سفر که آن را بخشی از سفر می‌دانیم چنین فضا‌هایی نه تنها بر زیباسازی شهر کمک می‌کنند، بلکه تأثیر خوبی بر مردم می‌گذارند.

به گزارش ایکنا؛ در ادامه این جلسه نمایندگان مختلف دستگاه‌ها و مسئولین به ارائه برنامه پرداختند که در ابتدا سرهنگ عین‌الله جهانی، معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، گفت: طرح ترافیکی نوروز از ۲۵ اسفندماه شروع و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد. برهمین اساس تعدادی بنر و بروشور خاص در حوزه اجتماعی تهیه شده است که در همه ورودی و خروجی شهر‌ها و روستا‌ها توزیع می‌شود.

وی ضمن توصیه‌هایی برای رعایت اصول ایمنی و امنیت در راه‌ها ادامه داد: امسال راهنمایی و رانندگی با شعار پرهیز از خطر، آرامش در سفر در ایام نوروز خدمات‌رسانی می‌کند و قرار بر این است که در ایام تعطیلات نوروزی خودرو‌هایی که جریمه بالای ۱میلیون تومان دارند، توقیف نشوند.

مرتضی سلیمی، رئیس کمیته خدمات امداد و نجات نورزی و رئیس امداد و نجات سازمان هلال احمر، نیز در این نشست گفت: در ایام تعطیلات نوروزی دو هزار و ۲۶۰ پایگاه با به‌کارگیری روزانه با حضور ۸ هزار نفر خدمات خود را به مردم ارائه می‌کنند؛ امسال برای اولین بار از تیم‌های خواهران هم استفاده می‌کنیم.

دیگر سخنران این نشست فرامز مداح، رئیس ستاد نوروزی سازمان حمل و نقل جاده‌ای بود که در این جلسه بیان کرد: امسال۸۰۰ مجتمع خدمات رفاهی آماده ارائه خدمت به مردم هستند؛ همچنین۷۰۰ راهدارخانه با ۱۴هزار راهدار در شبانه روز به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

محمد خوشقدم، رئیس ستاد طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی هم در این نشست با اشاره به سرکشی دو هزار و ۸۸ گشت ویژه در ایام نوروزی اظهار کرد: استان فارس و آذربایجان شرقی۱۳ سرکشی داشتند و بیشترین پرونده‌های تشکیل شده هم مختص به استان همدان بوده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید محمد رضا حسینی بوشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۲:۰۹
0
0
به شما چه ربطی دارد؟
captcha