آمادگی استان اصفهان برای پذیرایی از مسافران نوروزی
کد خبر: 3798218
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

آمادگی استان اصفهان برای پذیرایی از مسافران نوروزی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تمیهدات و تدابیر لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در استان اصفهان اتخاذ شده، به طوری که حدود ۴۰۰ هزار نفر ظرفیت اقامت برای مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

آمادگی استان اصفهان برای پذیرایی از مسافران نوروزیفریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در رابطه با تدابیر ستاد اسکان مسافران نوروزی استان اصفهان برای رفاه حال مسافران نوروزی اظهار کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای برای نوروز 98 در استان اصفهان پیش‌بینی شده است و با توجه به امکان باز شدن آب زاینده‌رود، شرایط مناسبی را برای پذیرش مسافران نوروزی فراهم کرده‌ایم.
وی ادامه داد: حدود 400 هزار نفر ظرفیت اقامت در استان برای مسافران نوروزی پیش‌بینی شده و سایر خدمات مورد نیاز مانند ایمنی راه‌ها، امنیت محیط‌های استقرار، رویدادهای فرهنگی و نشاط اجتماعی در مکان‌های استقرار و زیرساخت‌های مناسب برای بازدید مکان‌های تاریخی و فرهنگی نیز فراهم شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری اصفهان افزود: از 400 هزار نفر ظرفیت اقامت استان، حدود 35 هزار نفر ظرفیت مخصوص تسهیلات گردشگری استان شامل هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، خانه‌های بوم‌گردی و مناطق نمونه گردشگری و مابقی امکاناتی هستند که در خصوص اسکان در مدارس، خانه‌های استیجاری و کمپینگ‌های شهرداری که در سطح استان برای استقرار مسافران نوروزی فراهم شده است.
الهیاری خاطرنشان کرد: برای خود شهر اصفهان حدود 180 هزار نفر و برای شهرستان‌ها نیز حدود 220 هزار نفر ظرفیت اقامت پیش‌بینی شده است. ظرفیت کلاس‌های پیش‌بینی شده توسط آموزش و پرورش نیز حدود 14 هزار نفر است.
وی خاطرنشان کرد:  نوروز سال 97 حدود 2 میلیون 500 هزار نفر اقامت در استان اصفهان ثبت شد که فکر می‌کنم این آمار امسال بالغ بر 3 میلیون نفر باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: حدود 700 بنا و جاذبه تاریخی و گردشگری آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی در استان اصفهان است. 
وی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری پیش‌بینی شده در نوروز 98 گفت: بالغ بر 2000 برنامه فرهنگی در استان پیش‌بینی شده است که بخشی از آن نوروزگاه‌هایی هستند که میراث فرهنگی با همکاری دستگاه‌های دیگر با محتوای آیین‌ها و سنت‌هاب ایارنی و نوروزی برگزار خواهد کرد.
الهیاری تاکید کرد: بخش دیگر، برنامه‌های فرهنگی پرنشاطی است که در شهرستان‌های مختلف برگزار شده و بخشی هم طرح‌هایی هستند که اداره اوقاف تحت عنوان «آرامش بهاری» در مراکز مذهبی و اماکن متبرکه برگزار می‌شود. 
انتهای پیام

captcha