حمایت بیمه‌ها؛ لازمه استقبال مردم از طب سنتی و کاهش هزینه‌های سلامت
کد خبر: 3798720
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
مجاهدی بیان کرد:

حمایت بیمه‌ها؛ لازمه استقبال مردم از طب سنتی و کاهش هزینه‌های سلامت

گروه سلامت ــ عضو انجمن علمی طب سنتی لازمه بهره‌گیری بیشتر مردم از طب سنتی و کاهش هزینه‌های سلامت را حمایت بیمه‌ها از خدمات این طب دانست.

حمایت بیمه‌ها لازمه استقبال مردم از طب سنتی و کاهش هزینه‌های سلامتمرتضی مجاهدی، عضو انجمن علمی طب سنتی، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه طب ایرانی اگر بخواهد در محافل علمی ایران و جهان حرفی برای گفتن داشته باشد، باید به تولید علم مبتنی بر شواهد بپردازد، اظهار کرد: نیازمند به راه‌ انداختن جریان علمی به ویژه تولید یکسری شواهد علمی در حوزه بالینی هستیم.
وی تصریح کرد: وقتی بتوانیم به تولید مقالات علمی مبتنی بر شواهد بالینی بپردازیم، مطمئناً طب ایرانی به عنوان یک جریان طبی می‌تواند تأثیر خود را در حوزه بالینی بگذارد. در همین راستا در سال گذشته شاهد فعالیت‌های خوبی از جانب انجمن علمی طب سنتی بودیم تا بتوان به این مهم دست یافت.
مجاهدی در ادامه به فعالیت انجمن علمی طب سنتی در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: برگزاری جلسات مختلف برای تدوین راهنما‌های بالینی، حمایت و برگزاری جلسات متعدد تدوین راهنماهای بالینی برای به جریان افتادن مداخلات طب ایرانی به صورت علمی و رسمی بود.
وی اطلاع‌رسانی به پزشکان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه طب ایرانی را دیگر فعالیت این انجمن دانست و بیان کرد: انجمن علمی طب سنتی به صورت مداوم و سیستماتیک در فضای مجازی اطلاعاتی را درباره رشته‌های مختلف طب سنتی، دانشگاه‌های محل تحصیل و مراحل پذیرش و ظرفیت دانشکده‌های طب سنتی، پتانسیل علمی و توانمندی‌های آن‌ها ارائه کرد که به استقبال پزشکان و تقاضا برای تحصیل در دوره‌های رزیدنتی طب سنتی انجامید.
وی ایجاد فراکسیون طب سنتی در مجلس شورای اسلامی را یکی از اتفاقات مثبت در حوزه طب سنتی دانست و اظهار کرد: این موضوع امیدی را برای توسعه طب سنتی ایجاد کرد. از این منظر که این فراکسیون با همکاری وزارت بهداشت می‌تواند اهداف این طب را در جامعه برآورده کند.
مجاهدی در ادامه به وضعیت طب سنتی در سال آینده پرداخت و اظهار کرد: خدمات طب ایرانی در مقایسه با خدمات طب جدید ارزان‌تر است. لذا در حال حاضر که وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست، این طب می‌تواند ارزان‌تر از طب رایج در اختیار مردم قرار گیرد، اما از آنجایی که خدمات این طب و دارو‌های آن تحت پوشش بیمه نیست، مردم برای گرفتن خدمات بیشتر از جیب خود هزینه می‌کنند که این مسئله به مردم برای استفاده از این طب فشار می‌آورد.
وی ادامه داد: اگر وزارت بهداشت و بیمه سلامت بتوانند از سال آینده بخشی از خدمات طب سنتی را که مورد تأیید مجموعه همکاران طب سنتی است و اثر بیشتری را در سلامت مردم دارد به زیر چتر بیمه ببرند، هم از هزینه‌های سلامت می‌کاهد و هم مردم اقبال بیشتری به این طب خواهند  داشت.
دبیر کارگروه نظام سلامت در اسلام همچنین یکی از انتظارت مجموعه فعالان حوزه طب ایرانی را برای سال جدی برخورد با افرادی دانست که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت می‌کنند و گفت: مجموعه‌های نظارتی وزارت بهداشت و مجموعه‌های متناظر آن‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با شدت بیشتری به برخورد با افراد بی‌مجوز در این حوزه و افرادی که به صورت نادانسته زمینه تبلیغات برای آن‌ها را فراهم می‌کنند، بپردازند.
وی یادآور شد: در برخورد با جریان‌‎های سودجو و غیرقانونی در حوزه طب سنتی هنوز جا‌های خالی زیادی وجود دارد که باید این کار در وزارت بهداشت انجام شود.
انتهای پیام
captcha