خطر سیل در گلستان رفع شده است/روند خدمات رسانی شتاب می گیرد
کد خبر: 3799592
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
وزیر کشور:

خطر سیل در گلستان رفع شده است/روند خدمات رسانی شتاب می گیرد

وزیر کشور با بیان این که خطر سیل در گلستان رفع شده است، گفت: روند خدمات رسانی به سیل زدگان شتاب می گیرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص سیلاب و خسارات ناشی از آن اظهار کرد: بازدید هوایی از مناطق سیل زده گلستان امروز (یکشنبه) صورت گرفت و تاکنون با تلاش مردم و دستگاه‌های اجرایی کمک رسانی به مناطق مطلوب بده است.

وی با بیان اینکه حجم سیلاب بالا است، افزود: بارندگی در این مناطق طی سه روز به میزان بیش از ۶۰ درصد بارندگی سالانه اتفاق افتاده و رودخانه‌های موجود کشش عبور ۵۳۰ متر مکعب آب در ثانیه را نداشت و بنابراین آبگرفتگی ایجاد شد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه بیشترین حجم آبگرفتگی در شهر آق قلا و روستاهای اطراف آن است، ادامه داد: جلسه ستاد مدیریت بحران امروز در شهرستان آق قلا تشکیل خواهد شد و تلاش می‌کنیم با همکاری همه دستگاه‌ها، خدمات را به نحو احسن انجام دهیم.

طبق گفته وی در این سیلاب ۵۲ روستا مشکل برق داشتند که تا الان مشکل ۵۰ روستا حل شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه همچنین حدود ۶۰ روستا مشکل آب داشتند که مشکل بیش از ۴۰ روستا برطرف شده، اظهار کرد: با مساعد شدن هوا و با بکارگیری بالگرد روند توزیع امکانات و خدمات شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی در خصوص محل‌های اسکان موقت مردم، گفت: خدمات در این محل‌ها بسیار خوب است هرچند که مردم مشکلات و ناراحتی‌هایی دارند و این امر طبیعی است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حوزه توزیع کمک‌ها و امکانات تقریباً مشکلی نداریم هرچند ممکن است در برخی موارد به دلیل بعد مسافت امکانات کمتری ارسال شود که در حال شناسایی و برطرف کردن آن هستیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه اولویت اصلی حفظ جان مردم است، اضافه کرد: اولویت دیگر خارج کردن آب از منطقه است که در این راستا پمپ‌های قوی به کار گرفته شده و لایروبی رودخانه در پایین دست آغاز شده است.

انتهای پیام

captcha