مسابقات قرآن بانوان گامی مهم در مقابله با بحران معنویت/ مسابقات در تحقق گام دوم انقلاب نقش محوری دارند
کد خبر: 3799593
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کارشناس مباحث زن و خانواده مطرح کرد؛

مسابقات قرآن بانوان گامی مهم در مقابله با بحران معنویت/ مسابقات در تحقق گام دوم انقلاب نقش محوری دارند

گروه مسابقات ــ یک کارشناس مسائل خانواده گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم رشد معنویت در کشور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان در این راستا یک گام جدی و مهم در ایجاد سبک زندگی قرآنی محسوب می‌شود.

ارسالی ///////// مسابقات قرآن بانوان گامی مهم در مقابله با بحران معنویت/ نقش محوری مسابقات در تحقق گام دوم انقلاب

به گزارش ایکنا؛ مریم معین الاسلام، کارشناس مباحث زن و خانواده در گفت‌وگو با ستاد خبری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان درباره عمق و دامنه اثرگذاری این رقابت‌ها، اظهار کرد: هر چه حجم و کیفیت این مسابقات بیشتر باشد بیانگر میزان توجه ایران اسلامی به نقش بانوان و قرآن کریم است.
این مدرس و کارشناس با بیان این که این مسابقات به خوبی اهتمام جمهوری اسلامی ایران را به بحث قرآن کریم در همه اقشار نشان می‌دهد، افزود: این یک گام بسیار مؤثر و مفید در جامعه است و انگیزه جدی‌تری را در بانوان ایجاد می‌کند که گام‌های بلندتری را در ارتقاء سطح قرآنی خودشان بردارند.
معین الاسلام وجهه بین‌المللی مسابقات قرآن کریم بانوان را از بین بردن اتهام‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم توجه به نقش بانوان دانست و تأکید کرد: بعضاً انگشت اتهام به سوی ایران از سوی مخالفان نشانه گیری شده که ایران به حقوق زنان توجه ندارد و مسابقات بین‌المللی این اتهامات را از میان می‌برد.
کارشناس معارف اسلامی در ادامه در مورد تأثیر برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان در اجرای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و تحقق اهداف ترسیم شده در این بیانیه، تصریح کرد: قرآن نور است و هر فعالیت مرتبط با قرآن کریم نورانیت جامعه را افزایش می‌دهد و منجر به رشد معنویت در کشور می‌شود. با توجه به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر رشد معنویت در کشور تأکید دارند این مسابقات به منظور عملی کردن منویات معظم له در این زمینه تأثیر بسزایی دارد.
وی به برنامه‌های غربی‌ها در جهت اضمحلال معنویت در جهان اشاره کرد و افزود: با این اقدامات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندتری به سمت معنویت برمی‌دارد و به طور جدی و عملیاتی با تمام فعالیت‌های غربی‌ها برای از میان بردن معنویت، مقابله می‌کند.
معین الاسلام با یادآوری اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور رشد معنویت برای مقابله با بحران معنویت در جهان است، اظهار کرد: بشر امروز دریافته است که مشکل موجود در جوامع ناشی از نبود معنا و معنویت است و مقام معظم رهبری نیز همواره تیزبینی خودشان را در این مورد به بهترین نحو مطرح کرده‌اند. به همین دلیل به منظور تحقق توصیه‌های ایشان در این خصوص برنامه‌های فرهنگی چون مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آن هم در حوزه بانوان جامعه را به سمت معنویت می‌کشاند.
وی در بخش پایانی این گفت‌وگو بر ضرورت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان در رشته‌های مفاهیم و معارف قرآنی تأکید کرد و گفت: آشنایی با مفاهیم قرآنی نورانیت جدی در بانوان ایجاد می‌کند و انتظار می‌رود در دوره‌های بعدی رقابت‌ها بر سر مفاهیم قرآنی نیز برنامه‌ریزی شود.
یادآور می‌شود، سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از 18 تا 23 فروردین‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha