وقوع سیل در شیراز/ آبگرفتگی ورودی دروازه قرآن/ 19 نفر فوتی
کد خبر: 3799711
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

وقوع سیل در شیراز/ آبگرفتگی ورودی دروازه قرآن/ 19 نفر فوتی

گروه اجتماعی ـ صبح امروز پنجم فروردین ماه به دلیل شدت بارش باران در شیراز، سیلاب شدید در برخی از نقاط شیراز از جمله ورودی دروازه قرآن جاری شد.

به گزارش ایکنا از فارس، بر اثر شدت باران صبح امروز، 5 فروردین ماه در شیراز، سیلاب شدید در برخی از نقاط این کلان شهر از جمله ورودی دروازه قرآن جاری شد و اتومبیل‌های بسیاری در این مسیر را با خود برد و عبور از این مسیر به هیچ عنوان میسر نیست.
شدت گرفتن بارش باران و تگرگ در شیراز، باعث آبگرفتگی اکثر معابر اصلی و فرعی در این کلانشهر شد و البته این بارشها همچنان ادامه دارد.
براساس پیش بینی‌ها و اعلام مدیریت بحران استانداری فارس، بارشها تا چهارشنبه به شکل پراکنده در استان فارس ادامه خواهد داشت.
شدت گرفتن بارش رحمت الهی که به شکل باران و تگرگ حوالی ساعت 11 صبح امروز در شیراز حادث شد، آبگرفتگی شدید معابر در خیابان‌های اصلی و دیگر معابر فرعی را به دنبال داشت.
گزارش ها حاکی از وقوع تصادف زنجیره ای چندین خودرو در محور ورودی دروازه قرآن و اختلال در تردد سواره و پیاده شد؛ تصاویر گویای این است که سیلاب تعداد زیادی خودرو مسافران و شهروندان را با خود برده و موجب تصادف شده است.

پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایکنا، آخرین وضعیت فوتی‌ها و مصدومان سیل شیراز را تا به این لحظه را اعلام و بیان کرد: تا کنون سیل شیراز 11 فوتی و 35 مصدوم داشته که 20 مصدوم بستری شده و 15 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

یادآور می شود، مسیر دروازه قرآن پیش از این رودخانه‌ای قرار داشته که روان آب و سیلابها را به سمت رودخانه خشک هدایت می‌کرد.

طبق اعلام اورژانس در ساعت ١٩ آخرين آمار بدين شرح است:

گزارش تجمیعی سیل تا ساعت 19:00
استان های متاثر : فارس،کرمانشاه و لرستان
کل مصدومین : 95 نفر (شیراز : 94 نفر – کوهدشت : 1 نفر)
فوتی : 19 نفر(شیراز : 17 نفر – کوهدشت : 1 نفر – سرپل ذهاب : 1 نفر)
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امراله مهماندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۲۱:۰۶
0
0
تمام مشکلات دردروازه قرآن کلان شهر شیراز را زمین خواران (دولتی و خصوصی) برای فروش زمین بیشتر در بالادست و پائین دست بنای تاریخی دروازه قرآن کلان شهر شیراز برای بدست آوردن پول حتی با فروش مکان عبور آب باران به طرف رودخانه خشک در مرکز کلان شهر شیراز برای مردم ایران به وجود آورده اند اگربرای عبور آب باران از قبل از دروازه قرآن تا رودخانه خشک تونل مناسبی را حفر کرده بودند حال هم وطنانمان را در این مکان سیل نمی برد تمام زمین خواران بایستی محاکمه شوند اما در مسئولین کشوربرای مجازات زمین خواران (دولتی و خصوصی) اراده ای وجود ندارد.
captcha