ثبت ۹ وقف جدید در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3801130
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

ثبت ۹ وقف جدید در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در سطح استان ۹ وقف جدید به ارزش هشت میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

ثبت 9 وقف جدید در خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام عظیم آسوده‌یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: از مجموع این تعداد موقوفه جدید چهار وقف در شهرستان اسفراین، چهار وقف در فاروج و یک فقره نیز در بجنورد به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: امسال یک قطعه زمین به متراژ 100 متر برای ساخت حسینیه، دو قطعه زمین دو هکتاری برای برپایی مراسمات عزاداری ائمه، یک قطعه باغ به تعداد 146 درخت پسته برای برپایی مراسم موالید و عزاداری ائمه اطهار(ع) و یک قطعه زمین به مساحت یک هکتار برای تامین هزینه‌های امامزاده حمزه بن موسی(ع) دهنه شیرین در شهرستان اسفراین ثبت شده است.
آسوده عنوان کرد: یک قطعه زمین گردو به مساحت 200 متر مربع و ارزش 500 میلیون ریال را به نیت تامین هزینه‌های مراسم حضرت زهرا(س) در روستای اسفیدان بجنورد وقف شده است.
وی یادآورشد: یک قطعه زمین مسکونی یک هزار متری برای توسعه مسجد روستا و یک هکتار زمین مزروعی هر کدام به ارزش یک میلیارد ریال به نیت سوگواری شهادت امیر المؤمنین(ع) در روستای سه گنبد و یک واحد مسکونی تجاری و یک قطعه زمین مسکونی 500 متری نیز توسط علی‌اصغر نادری به ارزش یک میلیارد ریال در روستای مایوان شهرستان فاروج با نیت انجام فعالیت‌های قرآنی به ثبت رسیده است.
وی با ذکر اینکه خراسان‌شمالی دارای پنج هزار و 619 موقوفه و 11 هزار و 699 رقبه است، خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد موقوفات این استان برای عزاداری امام حسین(ع) به ثبت رسیده است.
آسوده با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۲ وقف با نیات مختلف در سطح استان به ثبت رسید،گفت: هم‌اکنون باید نیازهای روز جامعه همانند اشتغال، ازدواج، دارو و درمان، فعالیت‌های قرآنی و حوزه علمیه به واقفان مشاوره داده شود تا متناسب با نیاز روز وقف جدید به ثبت برسد.
انتهای پیام

captcha