خسارت سیل به مساجد و بقاع متبرکه خراسان‌شمالی
کد خبر: 3801765
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

خسارت سیل به مساجد و بقاع متبرکه خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: بارش باران سبب ایجاد خسارت به ۲۸ مسجد و حسینیه و پنج بقعه متبرکه در استان شده است.

سیل به مساجد و بقاع متبرکه در خراسان‌شمالی خسارت زد

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه بارش باران و وقوع سیل در ایام نوروز حدود۳۰ میلیارد ریال به مساجد و بقاع متبرکه استان خسارت وارد کرده است.
وی ادامه داد: خسارت باران به بقاع متبرکه استان یک میلیارد ریال برآورد شده که بیشتر تخریب دیوار و سقف این اماکن است.
وی با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده به این امکان در شهرستان بجنورد با ۲۰ میلیارد ریال و شیروان با چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده، افزود: آسیب‌های وارده به مساجد، حسینیه و بقاع متبرکه از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد بوده که به صورت ریزش سقف، دیوار و تخریب سرویس بهداشتی و نفوذ آب به داخل است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب‌های وارده به مساجد روستاهای استان به دلیل بافت قدیمی آنها بوده است، افزود: با توجه به قرار گرفتن بیشتر امامزاده‌های استان در فضاهای مرتفع، آسیب وارده به آنها از ناحیه بارندگی‌ها بوده و سیلاب خسارتی به این بخش‌ها وارد نکرده است.
وی با اشاره به وجود ۱۶۸ بقعه متبرکه و حدود یک هزار و ۵۰۰ مسجد، تکیه و حسینیه در استان، گفت: خراسان‌شمالی پنج هزار و ۶۱۹ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۹ رقبه دارد.
انتهای پیام

captcha