هنرمندان نقش ویژه‌ای در تحقق شعار سال دارند
کد خبر: 3801842
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

هنرمندان نقش ویژه‌ای در تحقق شعار سال دارند

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری خراسان‌شمالی با بیان اینکه هنرمندان حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی نقش ویژه‌ای در تحقق شعار سال دارند، افزود: بخشی از چرخ تولید باید توسط هنرمندان بچرخد.

لزوم تولید آثار فاخر هنری در راستای تحقق شعار سال

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی حوزه هنری استان، وحید نمازی با اشاره به شعار رونق تولید در سال جاری، اظهارکرد: هنرمندان حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی نقش ویژه‌ای در تحقق شعار سال دارند.
وی با بیان اینکه باید بخشی از چرخ تولید توسط هنرمندان بچرخد، افزود: در این مسیر تولید آثار فاخر هنری اولویت اصلی ما در راستای تحقق شعار سال است.
وی با اشاره به تاثیرگذاری عمیق هنرمندان در حوزه فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی شعار سال، گفت: فضای تولید امسال حوزه هنری فضای فرهنگ‌سازی برای تحقق شعار سال خواهد بود.
نمازی از شهید آوینی به عنوان شخصیت برجسته اهل نظر و صاحب تفکر و اندیشه یاد کرد، افزود: نقش هنرمند متعهد خارج از دایره مردم و اتفاقات روز نیست و مکمل هم هستند.
وی با اشاره به برگزاری ۱۵ برنامه شاخص و محوری در هفته هنر انقلاب اسلامی امسال، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار، برگزاری چهارمین محفل طنز حوزه هنری، پنجمین شب موسیقی مقامی آوای بهار، همایش معرفی چهره برتر انقلاب، نمایش عمومی تئاتر پلاک هشت و نمایشگاه خوشنویسی را از اهم این برنامه‌ها اعلام کرد.
رئیس حوزه هنری خراسان‌شمالی اظهار کرد: همچنین برگزاری فراخوان همایش تئاتر بچه‌های مسجد و مجموعه نمایشگاه‌های کاریکاتور و اکران فیلم‌های جشنواره عمار، اوج و رویش در سطح مدارس، مساجد و ادارات و دیدار با خانواده شهدای هنرمند نیز برای این ایام برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه تلاش داریم امسال برنامه‌ها به صورت کیفی‌تر و متنوع‌تر برگزار شود، گفت: از مهمترین رویکردهای هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جاری نواخته شدن شمیم بهاری هفته هنر در شهرستان‌ها است.
رئیس حوزه هنری خراسان‌شمالی ادامه داد: چرخ هنر در استان به خوبی در حرکت است به طوری که فقط در سال گذشته هفت رویداد ملی و منطقه‌ای داشتیم و تولیدات تئاتر نیز در ۹ سال اخیر بی‌نظیر بوده است.
وی میانگین تولیدات تئاتر در سال‌های اخیر را هفت اثر اعلام کرد، افزود: این میزان فقط در سال گذشته تولید ۲۰ اثر صحنه‌ای، خیابانی و مسجدی بوده و پنج اثر نیز در حوزه فیلم داشته‌ایم.
وی یادآور شد: میانگین تولید سالانه موسیقی در استان در سال‌های قبل یک آلبوم و چند قطعه بوده در حالی که سال گذشته دو آلبوم در سطح ملی تولید شد که موجودی آنها هم اینک در سطح ملی به اتمام رسیده است.
نمازی اظهار کرد: در حوزه پایداری نیز در سال گذشته یک اثر با عنوان «اسماعیل نذر آفتاب» در سطح ملی رونمایی شد ولی توزیع آن به دلیل مشکلات اعتباری معطوف به نمایشگاه کتاب امسال شد و دو اثر ملی دیگر نیز برای نمایشگاه آماده داریم.
وی یادآور شد: هم اینک نیز ۲۰ پروژه در دست اجرا داریم که چند اثر ملی و مابقی استانی هستند و براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته بیشتر آنها را در سال جاری به نتیجه می‌رسانیم.
رئیس حوزه هنری خراسان‌شمالی هزینه تولید هر اثر را بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال ذکر کرد، افزود: در صورت تامین اعتباری که استاندار قول آن را داده بیشتر آن برای تولید این آثار هزینه می‌شود.
نمازی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در جوزه کاریکاتور، موسیقی، خوشنویسی، تصویرسازی، موشن‌گرافی و اینفوگرافی در سال جاری، افزود: تحقق شعار سال و بیانیه گام دوم انقلاب محور اصلی فعالیت‌های امسال است که به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.
انتهای پیام

captcha