برپایی ١٥٧ برنامه فرهنگی ـ هنری در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3802061
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

برپایی ١٥٧ برنامه فرهنگی ـ هنری در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ سرپرست معاونت امورهنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ١٥٧ برنامه فرهنگی ـ هنری در خراسان‌شمالی با مشارکت حداکثری هنرمندان استان در ایام نوروز امسال برگزار شد.

برپایی ١٥٧ برنامه فرهنگی و هنری در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، ابوالحسن حیدری، سرپرست معاونت امورهنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی اظهار کرد: جنگ شادی، اجرای موسیقی سنتی و محلی در اماکن عمومی، کنسرت موسیقی صحنه ای، اجرای نمایش خیابانی، اجرای صحنه ای تئاتر، محافل ادبی، اکران فیلم سینمایی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، پرده‌خوانی و شاهنامه‌خوانی از اهم برنامه‌های برگزار شده در ایام نوروز است.
وی ادامه داد: ١٩٨ هزارنفر از مردم و علاقه‌مندان از برنامه‌های فرهنگی ـ هنری شهرستان‌های استان دیدن کردند.
حیدری با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ هنری از سوی هنرمندان، اظهار کرد: ٥١ برنامه در بجنورد، ٣٠ برنامه در شیروان، ١٨ برنامه در اسفراین، ١٥ برنامه در گرمه، ١٥ برنامه در جاجرم، ١٤ برنامه در مانه و سملقان، ٩ برنامه در فاروج و ٥ برنامه در راز و جرگلان اجرا شد.
وی هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی ـ هنری ایام نوروز را ایجاد شور و نشاط ‌بین مردم، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هنرمندان استان، ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین مردم و هنرمندان در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری برشمرد.
حیدری افزود: برنامه‌های نوروزی با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌شمالی، صدا و سیمای استان و شهرداری‌ها از ٢٧ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پایان فروردین‌ماه امسال در شهرستان‌های خراسان‌شمالی ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha