فروش ۶ میلیارد ریالی صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی خراسان‌شمالی
کد خبر: 3802320
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

فروش ۶ میلیارد ریالی صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: طی ایام نوروز امسال، شش میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی این استان به فروش رفت.

فروش 6 ميليارد ريالی صنايع دستي در بازارچه‌های نوروزی خراسان‌شمالي

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، علی عابدی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهارکرد: طی ایام نوروز امسال صنایع دستی استان در قالب 20 بازارچه نوروزی به گردشگران و مسافران معرفی وعرضه شد.
وی بیان کرد: جاجیم، گلیم، سفره کردی، چادرشب، منبت، معرق، حوله پارچه‌بافی، چرم و شمع، البسه محلی از جمله صنایع دستی ارائه شده در غرفه‌های این بازارچه نوروزی بود.
عابدی با بیان اینکه صنایع ‌دستی خراسان‌شمالی با توجه به‌ حضور قومیت‌های مختلف کرد، ترک، ترکمن، تات و فارس در این استان تنوعی چشمگیر دارد، افزود: این بازارچه‌ها در نقاط پرتردد استان که با حجم قابل توجه گردشگر و مسافر نوروزی رو به رو است، راه‌اندازی شد.
وی گفت: در سال جاری در حوزه صنایع دستی موضوع تجاری سازی و برندسازی را به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد و موضوع آموزش را همراه با حمایت‌های مادی و معنوی برعهده بخش خصوصی خواهیم گذاشت.
عابدی بیان کرد: در آینده نزدیک خبرهای خوبی برای حوزه صنایع دستی در راه است و بر اساس مذاکرات انجام شده، بازارچه دائمی صنایع دستی و سوغات استان راه‌اندازی و با قطعی شدن مکان این بازارچه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha