دفتر تسهیل گری و توسعه محلی توسط جهاددانشگاهی در بجنورد افتتاح شد
کد خبر: 3802858
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
با حضور معاون استاندار خراسان‌شمالی؛

دفتر تسهیل گری و توسعه محلی توسط جهاددانشگاهی در بجنورد افتتاح شد

گروه اجتماعی- با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی، دفتر تسهیل گری و توسعه محلی که با واگذاری از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به جهاددانشگاهی استان راه اندازی شده است، در بجنورد افتتاح شد.

دفتر تسهیل گری و توسعه محلی توسط جهاددانشگاهی در بجنورد افتتاح شد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، ولی الله حیاتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در آئین افتتاح این دفتر ایجاد دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی را گامی ارزشمند در راستای بهبود زندگی مردم در مناطق حاشیه‌ای ذکر کرد، افزود: راه‌اندازی این دفاتر با هدف افزایش مشارکت‌های اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه سه دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در مناطق حاشیه شهر بجنورد افتتاح شد، اظهار کرد: هدف این است که این دفاتر پل ارتباطی بین مردم و دولت باشد.
وی افزود: در این دفتر چند کارشناس حضور دارند و مشکلات مردم این مناطق را رصد و به دستگاه‌های دولتی منعکس می‌کنند.
حیاتی ادامه داد: مردم نیز باید به این دفاتر کمک کنند و به آنها اطلاعات دقیق بدهند تا برای حل کاستی‌ها و کمبودها تلاش شود.
معاون استاندار خراسان‌شمالی گفت: نیازهای این مناطق احصا و اولویت بندی می‌شود تا با اعتباراتی که دولت می‌گذارد بخشی از مسائل و مشکلات مناطق حاشینه نشین در استان حل شود.
وی با تاکید بر همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سایر دستگاه‌ها و ادارات برای مرتفع شدن مسائل و مشکلات محلات و ارتقای کیفیت زندگی در آنها، اظهار کرد: با همیاری دستگاه‌ها، مسائل اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و زیرساختی رصد و انشاالله حل شود.
الهام آزادزاده، مدیر دفتر تسهیل گری و توسعه محلی بجنورد نیز در این آئین گفت: هدف در این دفاتر بهروزی و ارتقای کیفیت زندگی در محلات حاشیه شهر است که با اتکا به ظرفیت اهالی محلات و معتمدان محلی برای جلب مشارکت و همفکری آنان به عنوان کنشگر اجتماعی با تاکید بر توانمندسازی آنان تلاش می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های کلان جهاددانشگاهی، تسهیل گری توسعه است این نهاد در این عرصه در سطح کشور ورود کرده و کارنامه خوبی نیز داشته است و در استان خراسان‌شمالی نیز با توجه به سبقه عملکرد این واحد در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، مهارت آموزی و توانمندسازی، ارائه خدمات کیفی در دستور کار است.
وی با اشاره به مشکل حاشیه نشینی در کشور و در استان خراسان‌شمالی اظهار کرد: بنا به آمار در شهرستان بجنورد 30 درصد جمعیت معادل 70 هزار نفر حاشیه نشین هستند که اقدام وزارت کشور در راستای راه اندازی دفاتر تسهیل گری ارزنده، و گامی موثر است.
آزادزاده با تقدیر از اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی در کمک به راه اندازی این دفتر اظهار کرد: مقرر است محلات صادقیه،حصار شیرعلی و نیروگاه بجنورد با جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر توسط این دفتر پوشش داده شود و کارشناسان حقوقی، روانشناسی، اقتصادی، اجتماعی، شهرسازی و مددکار اجتماعی آماده ارائه خدمات هستند.
در این مراسم پارسایی، نماینده معتمدین محلی منطقه نیز به ارائه پیشنهادات و درخواست‌ها پرداخت.
گفتنی است علاوه بر این دفتر دو دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در مناطق باقرخان و جوادیه بجنورد راه اندازی شد.
انتهای پیام

captcha