لزوم کسب مهارت و توانمندی از سوی دانشجویان در کنار آموزش
کد خبر: 3803368
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

لزوم کسب مهارت و توانمندی از سوی دانشجویان در کنار آموزش

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه‌ها، گفت: هم‌اکنون باید در کنار یادگیری مسائل آموزشی و علمی به توانمندسازی این قشر که آینده‌سازان جامعه هستند، بپردازیم.

لزوم کسب مهارت و توانمندی از سوی دانشجویان در کنار آموزش

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه کوثر بجنورد، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست سیاست گذاری نمایشگاه منطقه‌ای توانمندی‌های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی با حضور دانشگاه‌های سراسر کشور در بجنورد اظهار کرد: هم اکنون باید فرهنگ یادگیری مهارت و توانمند سازی در دانشگاه‌ها نهادینه شود و این امر را نیز باید بیشتر اطلاع رسانی، آگاه سازی و فرهنگ سازی کنیم.
وی با بیان اینکه اگر دانشجویان پس از فارغ التحصیلی دارای مهارت شوند کمتر آسیب خواهند دید، افزود: در حال حاضر یکی از رویکردهای وزارت علوم گسترش این امر مهم در مراکز آموزش عالی است.
وی بر پیوند دانشگاه ها و جامعه تاکید کرد، گفت: میدان دانشگاه‌ها را باید در حوزه وسیع تری درنظرگیریم.
وی افزود: در سال‌های اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنار مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، آثاری درباره مسئولیت اجتماعی و مسائلی با وجهه اجتماعی و فرهنگی نظام آموزش عالی و نظام دانشگاهی ارائه کرده که در اول راه قرار دارد و باید تلاش‌های بیشتری در زمینه پیوند هرچه بیشتر حوزه های اجتماعی و علمی صورت گیرد.
غفاری با تاکید بر اینکه تعامل دانشگاه و جامعه نیازمند تحول با نگاه آینده نگرانه است، گفت: دانشجویان نیازمند احساس قدرت، معنا، خلاقیت و زایش هستند که این امر در چارچوب فعالیت های فرهنگی شکل می‌گیرد.
وی افزود: وقتی صحبت از حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها می‌شود باید نگاهی به کارهای ویژه دانشگاه ها کرد و از این حیث است که فعالیت‌های فرهنگی تعریف می‌شود.
معاون وزیر علوم گفت: در دانشگاه‌ها در کنار مدرک تحصیلی، کسب توانمندی موثر در حل مساله و اعتنای به پیامدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هم مد نظر است و وجود سرمایه فرهنگی موجب امید و بالندگی و نشاط و سرزندگی دانشگاه است.
وی بااشاره به برگزاری نمایشگاه منطقه ای توانمندی‌های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی با حضور دانشگاه‌های سراسر کشور در بجنورد گفت: هم اکنون هویت از هر حیثی نیاز به بازکاوی دارد .
وی اظهار کرد: برای توانمند سازی دانشجویان باید بتوانیم مجموعه دانشگاهی را در زنجیره حیات اجتماعی و فرهنگی جامعه قرار دهیم و این پیوند لازم را باید به وجود بیاوریم.
غفاری گفت: برای رشد و بالندگی، خود را شناختن و احساس ایرانی بودن و احساس خودی کردن باید خود را شناخت که این امر با کارهای فرهنگی موثر است.

انتهای پیام

captcha