عوامل مؤثر در موفقیت شوراهای اسلامی شهر و روستا
کد خبر: 3807520
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد:

عوامل مؤثر در موفقیت شوراهای اسلامی شهر و روستا

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان تعامل، همدلی و همکاری اعضای شورا، سعه‌صدر، داشتن برنامه، طرح و ایده‌های خوب و استفاده از ظرفیت افراد متخصص را از عوامل موفقیت شوراها ذکر کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به شوراهای اسلامی و شهرداری اهتمام ویژه داشته باشند.

لبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، شامگاه دوشنبه، نهم اردیبهشت در دیدار اعضای شورای شهر خرم‌آباد و شهردار این شهر به‌مناسبت روز ملی شوراها، با بیان این‌که اطلاع‌رسانی به موقع باعث شد تلفات جانی نداشته باشیم، افزود: در روز وقوع سیل ساعت پنج صبح دیدم که ماشین‌های آتش‌نشانی به مردم اعلام هشدار می‌کردند تا منازل خود را ترک کنند.
وی با تاکید بر این‌که شورای اسلامی شهر و روستا یک ظرفیت مهمی است برای خدمت به مردم و کمک به دولت، افزود: شورای شهر نماد خدمت به مردم است، اعضای شورای شهر از اعتماد مردم برخوردارند و مردم آن‌ها را انتخاب کردند تا خدمت کنند، از سوی دیگر شورای شهر کمک‌کننده به دولت است.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که در کل کشور اگر شوراهای اسلامی و شهرداری دست به دست هم دهند و شهر را آباد کنند خوب دولت دیگر چه بخشی از کارش می‌ماند، گفت: باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به شوراهای اسلامی و شهرداری اهتمام ویژه داشته باشند چون بخش عمده کارها متوجه آن‌ها است.
وی تصریح کرد: برای موفقیت در شورا چند عامل نقش دارد که مهم‌ترین آن‌ها، تعامل و همدلی و همکاری اعضای شورا با یکدیگر است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که مسئله سعه‌صدر دومین عامل موفقیت است، باید همدیگر را تحمل کنیم، افزود: برخی ناگواری‌ها و صحنه‌هایی که دل‌چسب آدم نیست وجود دارد، اما به هر روی مردم رأی داده‌اند و شرایط را باید پذیرفت و پیش رفت.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که داشتن برنامه و طرح و ایده‌های خوب سومین عامل موفقیت شورا است، ادامه داد: ظرفیت‌هایی وجود دارد که کار کارشناسی انجام دهند و کمک کنند شما را، مهندسینی که هستند، اساتید و افراد تحصیل‌کرده را به‌کار بگیرید و استفاده کنید. الان پول نداریم کار کنیم اما طراحی را می‌توانیم داشته باشیم. استفاده از اندیشه را می‌توانیم داشته باشیم. کار شما فکر، پروژه، ارائه طریق و دنبال کردن راه‌ها است.
وی یادآور شد: دایره کار خود را محدود نکنید، دایره کار شما بسیار وسیع است لذا همت بلند می‌خواهد. در روایات داریم که طلب هرکه تلاش کند آن‌چه را که می‌خواهد می‌یابد. سنت الهی بر این است که هرکه تلاش کند به موفقیت می‌رسد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در حادثه سیل خرم‌آباد در دو مرحله آسیب‌دیده است، پنج سیلاب داشته‌ایم که در سه موردش خرم‌آباد آسیب دید و در دو مورد آسیب‌ها آشکار بود، اظهارکرد: باید در شورای شهر موضوع سیل به‌صورت جداگانه مورد بحث قرار گیرد و ابعاد قضیه مورد توجه قرار بگیرد.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر این‌که ابتدا تأمین خسارت را باید دنبال کرد، برنامه داشته باشید برای تأمین خسارت و جا نمانید در مسئله تخصیص اعتبار، شورای شهر ۹ نفر عضو یک بازوی قوی هستید برای دنبال کردن تأمین خسارات مردم، افزود: شورای شهر برنامه جامع برای این‌که به‌صورت جدی  از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود، داشته باشد. اگر برخی‌ها غیرمجاز قانونی کار کرده‌اند را جلوگیری کنید که دیگر تکرار نشود. عواملی که باعث خسارت شد بازنگری شود.
وی با اشاره به این‌که امروز دغدغه مهمی ساکنین منطقه ساحلی خرم‌آباد دارند، شهرداری و شورای شهر اطمینانی به مردم بدهد. دغدغه دارند مبادا سیل بعدی دوباره آسیب ببینند. اطمینانی بدهید که خسارت نیست، اظهارکرد: در این راستا باید کارگروه ویژه‌ای در شورای شهر شکل بگیرد برای تأمین خسارت، اطمینان‌دهی به مردم و علل خسارت سیل، برای سیل در این دوره شما باید پرونده ویژه‌ای درست کنید که در آینده دیگر دچار مشکل نشویم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که کمیته امداد، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آماده هستند کمک‌رسانی کنند، از ظرفیت آن‌ها استفاده کنید، تصریح کرد: نکته دیگر که باز نیاز به اعتبارات آن‌چنان نیست اما مشکل شهر ماست، ازجمله مسئله ترافیک شهر است، بخشی از مشکل شاید مرتبط با شهرداری و شورا نباشد اما این نهادها نمی‌توانند بی تفاوت هم باشند.
آیت‌الله میرعمادی اظهارکرد: سیل آسفالت‌ها را از بین برد، باید پیگیری کنید برای معابر آسفالت بگیرید، لذا باید برای رفع این مشکلات ید واحده باشید.
وی به مسئله زیباسازی شهر نیز اشاره کرد و گفت: یکی‌از شاخص‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه زیست شهری است. از چشمه‌های داخل شهر چه استفاده‌ای کرده‌ایم؟ می‌توانیم از آن‌ها به عنوان ظرفیتی برای توسعه استفاده کنیم. قطعاً بعد از ماه مبارک رمضان سیل مسافران را خواهیم داشت لذا باید ظرفیت‌های شهری برای مسافران فراهم شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد: به هر صورت شورا مغز توسعه شهر است. اگر شهری توسعه‌یافته به‌خاطر شورا است و اگر هم توسعه‌نیافتگی هست به‌خاطر شورا است.

انتهای پیام

captcha