راه‌اندازی مرکز افق در امامزاده‌های خراسان‌شمالی
کد خبر: 3808912
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

راه‌اندازی مرکز افق در امامزاده‌های خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از راه‌اندازی مرکز افق در امامزاده‌های استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبرداد.

راه اندازی مرکز افق در امامزاده‌های خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز، 15 اردیبهشت ماه در نشست خبری اظهار کرد: مرکز افق در سه محور فرهنگی، اجتماعی و قرآنی به فعالیت می پردازد که امسال همزمان با ماه مبارک رمضان این مرکز در دو امامزاده سیدعباس(ع) و حمزه رضای شیروان راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: در این مراکز می‌توانیم با استفاده از ظرفیت مردم در رشته‌های تخصصی در ابعادی همانند احداث و تعمیر منازل نیازمندان، تهیه غذای گرم، پوشاک، مباحث مشاوره ای و خدمات پزشکی و درمانی به مردم محروم کمک کنیم.
آسوده افزود: طرح ضیافت الهی در بیش از۳۵ امامزاده شاخص استان از ابتدای ماه مبارک رمضان، ۱۶ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی افزود: در این طرح برنامه‌هایی همانند دعا و مناجات، نمازهای جماعت، اجرای برنامه‌های قرآنی، پاسخگویی به احکام و شبهات، محافل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.
آسوده بیان کرد: مراسم ویژه شب‌های قدربه مدت سه شب با حضور روحانیان و مداحان برتر استانی، برپایی سفره‌های افطار و اطعام‌دهی به ایتام را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان برشمرد.
وی با بیان اینکه اجرای نیات واقفان و تبلیغ و ترویج وقف‌های نوین و متناسب با نیازهای جامعه و وقف‌های مشارکتی نیز طی این ایام در دستور کار قرار دارد، گفت: محافل انس با قرآن نیز با استفاده از ظرفیت قاریان برجسته در ایام ماه مبارک رمضان در امامزادگان شاخص برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha