تربیت ۴۰ مربی قرآن در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3811828
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
در سال گذشته صورت گرفت؛

تربیت ۴۰ مربی قرآن در خراسان‌شمالی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: به همت این اداره کل، طی سال گذشته، ۴۰ نفر در استان از آموزش‌های لازم در حوزه مربی‌گری قرآن بهره‌مند شدند.

تربیت 40 مربی قرآن در خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، رئیس اداره امور قرآنی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: دوره‌های تربیت مربی قرآن سه سال است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان‌شمالی برگزار می‌شود و در این راستا طی سال گذشته، 40 نفر در استان از آموزش‌های لازم در حوزه مربی گری قرآن بهره‌مند شدند.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در دوره تربیت مربی قرآن با موضوعاتی همانند چرایی حفظ، روش حفظ، اصول کلاسداری حفظ، آشنایی با حفظ موضوعی، اصول عمومی کلاسداری، آداب و آفات حفظ، اصول کلاسداری کودک و احکام قرآنی آشنا شدند و ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی، علاقه‌مندان می‌توانند در کارگاه‌های تجوید، عمل به قرآن و کارگاه عملی تدریس شرکت کنند.
صالحی‌نیا افزود: آشنایی با روش‌های علمی و اصولی مربیگری حفظ قرآن، استفاده از اساتید باسابقه و متخصص حفظ قرآن، دریافت گواهینامه معتبر تربیت مربی حفظ قرآن از امتیازات شرکت در این دوره قرآنی است.
وی با بیان اینکه افرادی که در دوره‌‎‌ها مجاز شناخته می‌‎ شوند مجوز تدریس در کلاس‌های حفظ قرآن را دارند، یادآورشد: با توجه به آغاز این طرح از سال 91 در خراسان‌شمالی تاکنون سازمان اوقاف در استان توانسته در این حوزه 250 مربی قرآن تربیت کند.
انتهای پیام

 

captcha