فعالان فرهنگی معروفات را در جامعه دینی برجسته کنند
کد خبر: 3812208
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹

فعالان فرهنگی معروفات را در جامعه دینی برجسته کنند

گروه فرهنگی-نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی خطاب به فعالان فرهنگی، گفت: معروفات را به رخ بکشید تا چند نفر بی‌حجاب نگویند اسلام و حجاب و کشور از دست رفته است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان در جمع فعالان فرهنگی استان، با اشاره به اهمیت توأم بودن علم با معنویت، اظهار کرد: فرد دارای علم بدون معنویت دزد با چراغ است که کالا را گزیده‌تر می‌برد؛ بنابراین باید علم و دین را با هم توأم کنیم.
وی ادامه داد: خوارج نهروان دین داشتند اما علم نداشتند و از سوی دیگر بسیاری هم علم داشتند اما دین نداشتند.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی عنوان کرد: در آن زمان ابوجهل‌ها با پیامبر می‌جنگیدند؛ اما الآن ابوعلم ها با ما مقابله کرده و در مقابل انقلاب صف‌آرایی می‌کنند.
یعقوبی با تأکید بر اهمیت تهذیب در ایفای رسالت اجتماعی در جامعه دینی، ادامه داد: انسان نیاز صددرصدی به سازندگی دارد و اگرچه مایه رشد و کمال در او هست اما باید رشد و سازندگی داشته باشد؛ یعنی خداوند فطرت پاک و وجدان خوب شدن را به ما داده اما باید شرایط فراهم شود تا این رشد صورت گیرد.‌
وی با بیان اینکه انسان موجودی قابل تربیت بوده و در این زمینه استعداد بالایی دارد اما تحقق این مهم کار می‌خواهد، ادامه داد: کسانی که منکر دین و دیانت می‌شوند با جهل و جهالت خود بر روی غنچه فطرت خود گِل لجاجت گذاشته‌اند؛ اما هنر مؤمن این است که فطرت را با نور دین تبدیل به گُل می‌کند.
یعقوبی با اشاره به اینکه فاصله ساخته شدن و نساخته شدن انسان بسیار طولانی بوده و این دو با هم قابل‌مقایسه نیست، تأکید کرد: انسان خود متکفل ساختن خویش بوده و معمار وجود خود است؛ یعنی باید خودش اراده کند تا خود را تربیت کند.
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی با اشاره به رسالت ویژه اقشار مذهبی در راستای سالم‌سازی فضای اجتماعی، تصریح کرد: ما وظیفه داریم معروف‌ها را در جامعه دینی برجسته کنیم تا منکر پا عقب بکشد.
وی با بیان اینکه مبارزه با منکر مبارزه فیزیکی نیست بلکه باید کار اثباتی بکنیم، تصریح کرد: به عنوان مثال درزمینهٔ حجاب وقتی خانم‌های چادری محجبه در خیابان‌ها راه بروند خود این سبب می‌شود بی‌حجاب‌ها اندکی متوجه شوند.
یعقوبی خطاب به فعالان فرهنگی، اظهار کرد: معروفات را به رخ بکشید تا چند نفر بی‌حجاب نگویند اسلام و حجاب و کشور از دست رفته است.
انتهای پیام

captcha