نمایشگاه قرآن نمایشی از ابتکارهای قرآنی سال باشد/ تهیه محتوا در راستای «قرآن، معنای زندگی»
کد خبر: 3812797
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
حجت‌الاسلام عبدالهیان:

نمایشگاه قرآن نمایشی از ابتکارهای قرآنی سال باشد/ تهیه محتوا در راستای «قرآن، معنای زندگی»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن حالت روتین و تکراری پیدا کرده است، گفت: فلسفه نمایشگاه قرآن این است که نمایشی از نوآوری‌ها و ابتکارهای قرآنی سال باشد، نه اینکه یک‌شبه و یا طی جلساتی چندماهه برپا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبدالهیان، مدیر مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که آیا نمایشگاه قرآن توانسته نشاط معنوی را به خانواده‌های ایرانی منتقل کند، گفت: نمایشگاه قرآن ابتکاری در جمهوری اسلامی ایران بوده که به برخی از اهداف خود رسیده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم دریایی از معارف، حقایق و پیام‌هاست و افقی را مقابل ما قرار می‌دهد که جای تکامل، پیشرفت و نوآوری در آن هست؛ لذا برای پیشرفت فعالیت‌های نمایشگاه قرآن می‌توان طی جلسات مشاوره و مطالعات با بزرگان و صاحبان‌نظر این عرصه به نوآوری در آن رسید.

عبدالهیان درباره نقاط قوت و ضعف نمایشگاه قرآن بیان کرد: نمایشگاه حالت روتین و تکراری پیدا کرده؛ حال آنکه فلسفه نمایشگاه قرآن این است که نوآوری‌ها و فعالیت قرآن‌پژوهان در آن دیده شود، اما در نمایشگاه قرآن هر سال شاهد حضور مجموعه‌ای در بخش‌های گونان مکتوب، مؤسسات و ... هستیم.

مدیرمسئول نشریه‌های بینات و بشارت اظهار کرد: حقیقتاً نمایشگاه قرآن باید نمایشی از نوآوری‌ها و ابتکار‌های قرآنی در طول سال باشد نه اینکه یک شبه و یا طی جلسات چند ماهه برپا شود، بلکه در طول سال باید رصد شود و سپس این نوآوری‌ها را ارائه دهیم تا مردم بتوانند از آن‌ها الگو بگیرند و در زندگی استفاده کنند.

وی درباره شعار نمایشگاه بیست و هفتم «قرآن، معنای زندگی»، بیان کرد: شعار نویی است و هنوز کاری در این زمینه انجام نشده است، بلکه باید سمینارها، مقالات و فراخوان‌ها و کتابچه‌هایی در این باره اجرا یا نگارش می‌شد. خوشبختانه شعار‌های خوبی را انتخاب می‌کنیم، اما متأسفانه نمی‌توانیم درباره آن کار‌ها فعالیت‌هایی را انجام دهیم. معتقدم باید از سال گذشته روی آن کار می‌شد تا حداقل محصول و محتوای قابل عرضه‌ای برای بازدیدکنندگان نمایشگاه بیست و هفتم می‌داشتیم.

انتهای پیام

captcha