پیش‌بینی پرداخت ۱۴ میلیارد تومان زکات در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3812837
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

پیش‌بینی پرداخت ۱۴ میلیارد تومان زکات در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: با توجه به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در استان طی سال گذشته پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۴ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شود.

پیش بینی پرداخت 14 میلیارد تومان زکات در خراسان‌شمالی

مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه مجموع زکات جمع‌آوری ‌شده شامل زکات واجب و فطریه است، اظهار کرد: از مجموع زکات پرداختی دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان این رقم زکات واجب و هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز زکات فطریه بوده است.
وی با اشاره به میزان مشارکت مردم در شجره طیبه، ادامه داد: در قالب این طرح سه هزار و ۲۰۰ اصله درخت به این نهاد اهدا شده است که سالانه محصولات آن بین محرومان توزیع می‌شود.
الهی‌راد تعداد کل روستاهای خراسان‌شمالی را ۷۹۶ مورد برشمرد، گفت: ۵۰۰ روستا مشمول دریافت زکات هستند.
وی با بیان اینکه یک هزارو۳۰۳ عامل افتخاری با این نهاد همکاری دارند، خاطرنشان کرد: ۶۵ مبلغ مقطعی و ۱۹۸ مبلغ افتخاری نیز برای توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت زکات با این نهاد همکاری دارند.
الهی‌راد با اشاره به فعالیت‌های شورای زکات استان در بحث جمع‌آوری فطره، ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های طلاب در محل پایگاهی جمع‌آوری در جهت پاسخگویی به شبهات مردمی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در عید فطر است.
وی با تأکید براهتمام این نهاد در گسترش و ترویج پرداخت زکات و پیش‌بینی جمع‌آوری 14 میلیارد تومان زکات طی سال جاری، یادآورشد: برای تمرکز بیشتر و پیشگیری از جرائم احتمالی و هرگونه سوء استفاده در جمع‌آوری زکات فطره تمامی دستگاه عضو شورای زکات باید به ‌صورت متمرکز و با آرم شورای زکات در روزعید فطر فعالیت کنند‌.
انتهای پیام

captcha