افزایش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3813001
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰

افزایش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌شمالی گفت: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد طی سال گذشته در مقایسه با سال ۹۶ در زندان‌های این استان ۲۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، مجتبی محمدی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان شب گذشته، ۲۹ اردیبهشت ماه در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان بجنورد اظهار کرد: سال گذشته ۳۰۹ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های این استان با کمک ستاد دیه و نیکوکاران استان آزاد شدند.
وی با بیان اینکه این مددجویان افزون بر 290 میلیارد ریال بدهی داشتند، گفت: این افراد به علت ناتوانی در پرداخت چک، سفته و نفقه به تحمل حبس محکوم شده بودند.
وی افزود: این مددجویان از محل کمک‌های خیران، تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به از زندان‌های خراسان‌شمالی آزاد شدند.
محمدی یادآورشد: هم اکنون 109 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های این استان محبوس هستند که در ماه مبارک رمضان چشم امید به خیران و جشن گلریزان دارند.
وی خاطرنشان کرد: مددجویان محبوس شده در زندان‌های این استان افزون بر 50 میلیارد ریال بدهی دارند که امیدوار هستیم بخشی از این میزان توسط شکات بخشیده شود.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان‌شمالی گفت: جشن گلریزان در تمامی شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی نیز در این آیین با اشاره به آموزه‌های دینی در امر کمک به دیگران، اظهارکرد: احسان و نیکوکاری اقتصاد خانوار را چندین برابر خواهد کرد پس در کار خیر هیچ ضرری وجود ندارد.
وی با تأکید بر ترویج فرهنگ آسان‌سازی ازدواج، افزود: همه ظرفیت‌ها را بسیج کنید تا این امر مهم در جامعه فرهنگ سازی شود زیرا بسیاری از پرونده ها در این رابطه هستند.
وی یادآور شد: طی سال گذشته 622 کارگاه آموزشی برای زوجینی که در آستانه طلاق بودند برگزار شد این کلاس‌ها برای رفع اختلافات مفید است.
محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه کم کاری مسئولان و مدیران در دستگاه‌های اجرائی در زمینه‌های مختلف سبب می‌شود که صف زندانیان افزایش یابد، بر پیشگیری از ورود مددجویان به زندان‌ها تاکید کرد، گفت: اگر غفلت نداشته باشیم با این بار سنگین تعداد زیاد زندانی در زندان‌ها مواجه نخواهیم شد.
وی افزود: تعدادی از افراد هم اکنون در معرض خطر اعتیاد و مسائل و آسیب‌های اجتماعی هستند به نوعی این افراد در صف انتظار زندان هستند.
وی یادآورشد: این افراد در برخی موارد از سنین پایین دچار مشکلات اجتماعی و اعتیاد خواهند شد که اگر ما مسئولان وظایف خود را درست انجام دهیم این قشر از صف انتظار ورود به زندان خارج خواهند شد و به جمعیت سازنده تبدیل می‌شوند.
استاندار خراسان‌شمالی گفت: مسئولان باید کاری انجام دهند که از ورود به زندان‌ها جلوگیری شود تا این مسئولیت سنگین در جامعه ایجاد نشود.
شجاعی با تاکید بر ایجاد اشتغال در زندان‌ها، خاطرنشان کرد: مددجویان باید در زمان تحمل حبس کسب و کار داشته باشند و همچنین مهارتی را نیز آموزش ببیند تا در زمان آزادی دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به لزوم حمایت از خانواده‌های زندانیان، گفت: این گروه ناخواسته دچار مشکلاتی شده‌اند و تاوان جرم دیگری را باید بپردازند.
انتهای پیام

captcha