ارائه ۲۵۰ عنوان مقاله علمی با موضوع امام سجاد(ع) در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3813942
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰

ارائه ۲۵۰ عنوان مقاله علمی با موضوع امام سجاد(ع) در نمایشگاه قرآن

‌گروه جامعه ــ غرفه صحیفه سجادیه در بخش عترت بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، امکان دسترسی به ۲۵۰ عنوان مقاله و پژوهش علمی و همچنین ۳۰۰ جلد کتاب در موضوع امام سجاد‌(ع) را فراهم کرده است.

به گزارش ایکنا؛ صحیفه سجادیه بهترین منبع برای شناخت خالق هستی و همچنین هویت وجودی بشر است که انسان می‌تواند با بهره‌گیری از آن هویت خود را بازیابد، رابطه‌اش را با خدای خود تقویت و وظایف و مسئولیت‌های خود را بشناسد و به نوعی خلأهای هویتی خود را در پناه ارتباط با مبدأ فیض برطرف کند.

این‌ روز‌ها و همزمان با بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، غرفه بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه فعالیت‌های ویژه و جذابی را پیرامون این کتاب شریف که زبورآل محمد(ص) و کتاب زندگی عاقلانه، عارفانه، عاشقانه و خردمندانه است به مخاطبین خود ارائه می‌کند.

در بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه سه اصل به عنوان سیاست کلی قرار داده شده است؛ نخستین اصل ایجاد یکپارچه‌سازی در اقدامات فردی، جمعی، سازمانی، ملی و بین المللی در مسیر ایجاد صحیفه و شبکه جهانی است. دومین اصل این بنیاد فعالیت در عرصه پژوهش، نگارش و تبلیغ در محور صحیفه و در حوزه هنر و رسانه و سومین اصل برخورداری از نفوذ فکری و اعتبار جهانی به عنوان یک مرکز گفتمان‌سازی و الگوبخشی پیرامون ابعاد فلسفی، کلامی، فقهی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، در کنار تولید معرفت و دانش و تدوین نظام معنایی براساس تدقیق واژگان و گفتمان سازی براساس تولید محتوا بر ساحت صحیفه سجادیه است.

در این غرفه محور‌ها و موضوعات مختلفی در حال فعالیت است که از جمله آن می‌توان به غرفه رسانه با موضوعات مختلفی همچون موضوعات فرهنگی، مصاحبه‌های مختلف در موضوع صحیفه سجادیه اشاره کرد. همچنین تابلو نوشته‌هایی با محوریت رساله حقوقی امام سجاد(ع) در موضوعات حقوقی و ۵۱ عنوان خواندنی و دیدنی در مقابل دید بازدید‌کنندگان قرار گرفته است.

همچنین نمایش بیش از ۳۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف صحیفه سجادیه(ع)، ویژه سنین مختلف از کودک، نوجوان و بزرگسال و ارائه بیش از ۲۵۰ مقاله قرآن در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برگرفته از صحیفه سجادیه در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام
captcha