جریان فکری دفاع مقدس در کشور مغفول مانده است
کد خبر: 3814013
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

جریان فکری دفاع مقدس در کشور مغفول مانده است

گروه فرهنگی- مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون از جریان فکری دفاع مقدس در کشور غفلت شده و این تفکر به نوعی دچار اختلال و فراموشی شده است.

جریان فکری دفاع مقدس در کشور مغفول مانده است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمد رضا سوقندی، مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز اول خرداد در نشست هم اندیشی نقش و کارکرد رسانه در دفاع مقدس با تاکید بر لزوم بازخوانی ابعاد مختلف دفاع مقدس متناسب با نیاز جامعه، اظهار کرد: تاریخ باید تعریف شود در غیر اینصورت از جهالت‌ها و تحریف برای تعریف تاریخ استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: در این مواقع دشمنان ناگفته‌ها و نانوشته‌‌ها و شایعات خود را بر کسانی که ندیده و نشنیده‌اند تحمیل می‌کنند.
وی با تاکید بر لزوم پرداختن هر چه بیشتر به موضوع دفاع مقدس از سوی نخبگان در کشور، افزود: باید موضوع دفاع مقدس با زبان امروز برای نسل جوان تبیین شود.
سوقندی با ذکر اینکه شناخت زمان و زبان در جامعه امروز امری مهم است، گفت: دفاع مقدس دچار یک خلاء معرفتی و جریان فکری است که باید از سوی نخبگان به این مهم پرداخته شود.
وی از تولید خاطره، استفاده از نمادها، الگوها و تولید آثار هنری و گفتمان سازی به عنوان برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد، گفت: گفتمان غالب کشور ما گفتمان دفاع مقدس است.
انتهای پیام

captcha