محافل قرآنی «چهارده روایت» در مساجد تاریخی شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 3814156
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

محافل قرآنی «چهارده روایت» در مساجد تاریخی شیراز برگزار می‌شود

گروه فعالیت های قرآنی ـ معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: مساجد تاریخی شهر شیراز در ماه مبارک رمضان میزبان محافل انس با قرآن با عنوان «چهارده روایت» می‌شوند.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، جمشید رضایی، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 2 خردادماه اظهار کرد: برای نخستین بار محافل انس با قرآن با عنوان «چهارده روایت» در مساجد تاریخی شهر شیراز برگزار می‌شود.
وی با تصریح اینکه بسیاری از مساجد تاریخی شیراز به جز مسجد وکیل و نصیرالملک از جمله مسجد مشیر و مسجد سیاوشان برای مردم ناشناخته است، افزود: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد تاریخی شیراز توجه به معنویت و فضای روحانی و معنوی این اماکن مذهبی به عنوان محور اصلی مساجد و معرفی این بعد از ذات اقدس مسجد به مردم است.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: تاکنون معرفی مساجد تاریخی شیراز از منظر معماری و قدمت آن‌ها صورت گرفته اما به مهم‌ترین ویژگی مساجد که فضای معنوی این اماکن است کمتر توجه شده است.
رضایی با بیان اینکه محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان یکی از این برنامه‌ها است، گفت: این محافل در تاریخ 25 اردیبهشت در مسجد سیاوشان، 29 اردیبهشت در مسجد مشیر، اول خرداد در مسجد وکیل و 8 خرداد در مسجد نصیرالملک از ساعت 18.30 تا 20 برگزار می‌شود.
به گفته وی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان استانی، ملی و بین‌المللی، اجرای تواشیح و همخوانی گروه‌های قرآنی و سخنرانی توسط یکی از سخنرانان شناخته شده شیراز با محوریت قرآن کریم و تفسیر آیات نورانی آن از جمله برنامه‌های محافل انس با قرآن است.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: عنوان برنامه که «چهارده روایت» انتخاب شده از یکی از ابیات معروف غزلیات حافظ گرفته شده است.
رضایی با بیان اینکه برنامه دیگری با عنوان «دولت قرآن» یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در حوزه ترویج آیات وحی است، اظهار کرد: دولت قرآن در سه پنجشنبه ماه مبارک رمضان در تاریخ 26 اردیبهشت، 2 خرداد و 9 خرداد ماه در مرکز شیرازشناسی واقع در پارک بعثت برگزار می‌شود.
وی گفت: تفاوت عمده این برنامه با برنامه چهارده روایت این است که محور برنامه چهارده روایت، قرائت قرآن اما محور برنامه دولت قرآن، جزءخوانی است.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: اجرای مشاعره‌های قرآنی و قرائت ابیات قرآنی دیوان حافظ در قالب شعر و مشاعره پس از جزءخوانی قرآن کریم با هدف آشنایی بیشتر مردم با رویکرد قرآنی لسان‌الغیب از دیگر برنامه‌های دولت قرآن است.
رضایی با بیان اینکه در این برنامه نیز قاریان شاخص ملی و استانی حضور دارند، افزود: از طراحی دکور بسیار زیبایی برای خانه قاجاری مرکز شیرازشناسی نیز استفاده شده که متناسب با برنامه‌های قرآنی باشد.
وی اظهار کرد: برنامه‌های چهارده روایت و دولت قرآن زیرمجموعه سومین جشنواره «بهار در بهار» است که ویژه ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام

captcha