دانشگاه علوم پزشکی همدان در تکاپوی میزبانی از مسابقات قرآن وزارت بهداشت
کد خبر: 3814194
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

دانشگاه علوم پزشکی همدان در تکاپوی میزبانی از مسابقات قرآن وزارت بهداشت

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این دانشگاه میزبان مسابقات کشوری قرآن و عترت وزارت کشور است گفت:بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در ۶ بخش آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری و 24 رشته برگزار می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی همدان در تکاپوی میزبانی از مسابقات قرآن وزارت بهداشتبه گزارش ایکنا از همدان، سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان، پنج شنبه، 2 خرداد ماه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه اظهار کرد: وظیفه این مجموعه سامان دهی امور فرهنگی و رفاهی دانشجویان است.

وی اشاره‌ای به اهداف کلان معاونت فرهنگی دانشگاه داشت و افزود: افزایش سرمایه‌های اجتماعی با ارتقا مشارکت و اعتماد اجتماعی دانشجویان، از مهمترین اهداف این مجموعه است، بی‌شک با افزایش مسئولیت اجتماعی دانشجویان، آنان ورود به زندگی بهتر آماده بهتری به زندگی خواهند داشت.

لاری اضافه کرد: تغذیه، اسکان و ارائه وام‌های دانشجویی از زمینه‌های لازم جهت ورود دانشجویان به زندگی بهتر در آینده است، بی شک انسان کامل از دیدگاه قرآن و دین ما، انسانی است که در همه ابعاد تربیت و پرورش یافته باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: جامعه امروز به EQ اهمیت بیشتری نسبت به  IQمی‌‌دهد چرا که هر اندازه انسان مسلح به EQ باشد راحت می‌تواند در عصر کنونی از پس مشکلات خود بر آمده و وارد بازار کار شود.

وی عنوان کرد: ما به دنبال آن هستیم تا زمینه مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان را در فعالیت‌های فرهنگی فراهم آوریم بنابراین این مجموعه در قالب مدیریت فرهنگی، تربیت بدنی، مرکز مشاوره روان و مدیریت دانشجویی با ارائه خدمات در سه حوزه حمایت، ارتقاء و پیشگیری در خدمت دانشجویان است.

لاری ابراز کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این مجموعه پس از سیل اخیر، اجرای طرح «پویش همدلی» جهت کمک به سیل زدگان کشور با فعالیت در حوزه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی صورت گرفت، همچنین اهدا بخشی از حقوق اساتید، معاونین، مسئولین و کارکنان دانشگاه به سیل زدگان از دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه است. 

 معاون فرهنگی دانشگاه پزشکی همدان گفت: یکی دیگر از وظایف این دانشگاه برگزاری اردو ‌های جهادی است که در این راستا برنامه ریزی‌های لازم جهت حضور 7 روزه تعدادی از دانشجویان در شهریور ماه سال جاری برای ارائه خدمات در بخش‌های پزشکی، مامایی، بهداشت و ... در مناطق محروم نزدیک به همدان هدر حال انجام است.

اعزام ۵۹ دانشجو به اردوی جهادی در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه مهمترین حوزه کاری این معاونت، فعالیت در حوزه فرهنگی است افزود:‌ ما در این مجموعه به دنبال گسترش فعالیت‌های فرهنگی و افزایش تعامل گروهی بین دانشجویان و استعداد‌های فرهنگی کشف شده در دانشگاه و استفاده از آنها در بخش‌های مختلف حوزه فرهنگ است.

لاری با بیان اینکه هزار و 887 دانشجو در انجمن‌های ادبی دانشکده‌ها حضوری فعال دارند گفت: در دانشگاه علوم پزشکی همدان، 6 تشکل، 19 کانون و 71 نشریه چاپی و الکترونیکی با فعالیت 350 دانشجو وجود دارد، گفتنی است با بررسی‌های صورت گرفته، در مجموع 8 هزار و 449 دانشجو در سال 97 از فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه بهره‌مند شده‌اند. 

این مقام مسئول ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی این مجموعه، برگزاری اردو‌های زیارتی- سیاحتی و راهیان نور در دو بخش دانشجویان و کارکنان است  گفتنی است در سال گذشته هزار و 846 نفر از دانشجویان و پرسنل دانشگاه به اردو راهیان نور اعزام شدند. 

وی از اعزام نیروهای تشکیلاتی در قالب تشکلات و اتحادیه‌ها به اردو‌های جهادی خبر داد و گفت: در سال گذشته 59 نفر از اعضای این تشکلات به اردو‌های جهادی اعزام شدند.  

لاری با بیان اینکه این دانشگاه در اجرای برنامه‌های ملی و مناسبتی نیز فعال است گفت در سال گذشته 3 هزار و 454 نفر از اساتید و کارکنان دانشگاه در برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی حضور فعال داشته‌اند. 

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این دانشگاه میزبان مسابقات کشوری قرآن و عترت وزارت کشور است گفت:بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در ۶ بخش آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری و 24 رشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود ادامه داد: مرحله کتبی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با شرکت ۹۸۰ نفر از دانشجویان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان با رشد 30 درصدی شرکت کنندگان برگزار شد.

لاری با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات در چهار مرحله معارفی، آوایی، پژوهشی و فناوری در دانشگاه به پایان رسیده است گفت: آثار شرکت کنندگان در مسابقه در بخش های پژوهشی و فناوری جهت ارزیابی به تهران منتقل شده است که خرداد ماه نتایج به صورت قطعی اعلام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه مرحله کشوری این دور از مسابقات شهریور ماه سال جاری در استان همدان برگزار ‌شود ابراز کرد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کلاس‌های آموزشی خوبی با حضور اساتید مجرب در رشته‌های مختلف قرآنی در راستای توانمند‌سازی دانشجویان برای حضور در مسابقات انجام گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در دانشگاه علوم پزشکی و استان در حوزه قرآن وجود دارد بیان کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، این دانشگاه با برخورداری از امکانات و فضای کافی و خوب، خود داوطلب میزبانی این دور از مسابقات شد. 

وی عنوان کرد: علاوه بر جشنواره قرآنی، در راستای ترغیب و تشویق هرچه بیشتر دانشجویان به قرآن، طرح حفظ یک جز در حال برگزاری است که به کسانی‌که بتوانند حافظ یک جز شوند هدیه نقدی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود. 

 لاری اشاره‌‌ای به موفقیت دانشگاه در جشنواره سیمرغ داشت اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی سیمرغ یکی دیگر از جشنواره‌ های مهم در معاونت فرهنگ وزارت بهداشت است که خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی همدان امسال با ارسال 257 اثر به دبیرخانه جشنواره با رشد 30 درصدی نسبت به سال قبل روبرو بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه اعزام دانشجو به نمایشگاه کتاب است که امسال 15 اتوبوس از دانشگاه برای بازدید از نمایشگاه به تهران اعزام شدند که می‌توان گفت نسبت به سال قبل با رشد 50 درصدی روبرو بود.

انتهای پیام

 

captcha