همدلی دستگاه‌ها با معاونت قرآنی وزارت ارشاد نکته مثبت نمایشگاه امسال
کد خبر: 3814223
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
اصغر امیرنیا بیان کرد:

همدلی دستگاه‌ها با معاونت قرآنی وزارت ارشاد نکته مثبت نمایشگاه امسال

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر بخش فرهنگ و هنر دینی نمایشگاه قرآن همدلی دستگاه‌ها و موسسات با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در برپایی نمایشگاه قرآن را یکی از نکات مثبت این دوره ارزیابی کرد.

اصغر امیرنیا، مدیر بخش فرهنگهمدلی دستگاه‌ها با معاونت قرآنی وزارت ارشاد نکته مثبت نمایشگاه امسال و هنر دینی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در مورد این دوره از نمایشگاه، گفت: امسال شعار نمایشگاه قرآن به عنوان قرآن معنای زندگی تعیین شده است. انتخاب این شعار نیاز به یک پیش زمینه دارد تا آثار و محصولاتی که بر اساس این شعار تهیه شده است در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.
وی افزود: این موضوع زمینه‌ای برای سال‌های آتی خواهد شد تا افراد اگر بخواهند به زندگی نگاه کنند، ابتدا به دستورالعمل قرآن کریم که توسط خالق هستی نازل شده است توجه کنند و در ادامه به کتبی همچون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه که مکمل قرآن است و می‎تواند آن را تبیین و تشریح کند، استفاده کنند.
امیرنیا تصریح کرد: تمام تلاش ما این بوده است که اگر یک مربی آموزش می‎دهد یا یک طرح ارائه می‌شود با نگاه به شعار نمایشگاه باشد. در کارهای هنری نیز سعی شده است از کارهایی استفاده و بهره برده شود که گوشه‌ای از شعار نمایشگاه را در درون خود داشته باشد. در کارگاه‌های آموزشی نیز صرفاً با رویکرد قرآن معنای زندگی برگزار شده است.
وی با تأکید بر اینکه شعار نمایشگاه امسال افراد را محدود به موضوع خاصی نمی‌کند، بیان کرد: اگر در بخش خانواده یا بخش عترت و دیگر بخش‌ها بخواهیم کاری انجام دهیم، ابتدا این موضوع مدنظر قرار گرفته است که از این شعار برای تحقق آن امر استفاده کند.
مدیر بخش فرهنگ و هنر دینی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: قطعاً نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته بهتر شده است، اگرچه نمی‎توانیم بگوییم بسیار متحول شده است، اما هم از نظر شکلی و هم از نظر محتوایی به سمت بهتر شدن حرکت کرده است.
امیرنیا با تأکید بر اینکه حضور بخش بین‌الملل در این دوره باعث بهتر شدن نمایشگاه شده است، بیان کرد: اکثر دست اندرکاران نمایشگاه قرآن همان افراد سال‌های قبل هستند، اما در شورای برنامه‌ریزی و دیگر شوراها تلاش بر این شده است که از افراد متعددی استفاده شود. امسال بیش از 1000 طرح از طریق سامانه نمایشگاه دریافت شد و تنها در بخش فرهنگ و هنر 234 طرح دریافت شد تا در نمایشگاه اجرا شود.
وی اظهار کرد: حضور این تعداد طرح در نمایشگاه این احساس را در مردم ایجاد می‌کند که در برپایی این رویداد نقش دارند. اگر ما نتوانستیم بر اساس امکانات موجود از همه طرح‌ها استفاده کنیم، پیش زمینه‌ای خواهد شد تا این اطلاعات را به دیگران برسانیم.
مدیر بخش فرهنگ و هنر دینی نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه برخی دغدغه برگزاری نمایشگاه مطلوب قرآن کریم را دارند، گفت: این قبیل افراد طرح خود را ارائه کردند که ما از برخی استفاده کردیم و از برخی دیگر به دلیل نبود امکانات استفاده نکردیم.
امیرنیا بیان کرد: اگر سال بعد ستاد نمایشگاه و شورای سیاست‌گذاری آن زودتر آغاز شود امکان اینکه یک تحول جدی در نمایشگاه بیشتر از امسال ایجاد شود حتماً وجود دارد و تمام تلاش‌ها بر این است که محتوا کیفی‌تر شود و هزینه‌ها نیز کاهش یابد.
وی در ادامه در مورد مهم‌ترین نکات مثبت نمایشگاه امسال اظهار کرد: همکاری و همدلی موسسات قرآنی و فعالان قرآنی با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد یکی از نکات مثبت این دوره است، همچنین بخش بین‌الملل ارتقاء خوبی پیدا کرد و خود کسانی که به صورت مهمان حضور داشتند دیده‌اند که جایگاه قرآنی در کشور به جه صورت است.
امیرنیا اظهار کرد: من با بسیاری از فعالان قرآنی کشورهای دیگر که در نمایشگاه حضور دارند صحبت کرده‌ام هیچ کدام حتی به اندازه نمایشگاه‌های استانی ما نیز نمایشگاه قرآن ندارند. بنابراین این می‌تواند یک الگو برای دیگران باشد و این الگو برای دیگران قابل قبول است و می‌توانند آن را انعکاس دهند.

انتهای پیام 

captcha