گام دوم انقلاب نیازمند عقلانیت، معنویت و مدیریت جهادی است
کد خبر: 3814226
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶

گام دوم انقلاب نیازمند عقلانیت، معنویت و مدیریت جهادی است

گروه اجتماعی - عضو مجلس خبرگان رهبری تفسیر امام راحل از اسلام را دقیق‌ترین و زیباترین تفسیر دانست که در جمهوری اسلامی تجلی یافت و یادآور شد:‌ در گام دوم انقلاب نیز به مدیریت جهادی در کنار عقلانیت و معنویت هم در سطح کشور و هم در سطح استان نیاز داریم.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رضا رمضانی،‌ نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز،‌ 2 خردادماه در یادواره سرداران و 260 شهید گیلانی عملیات «الی‌بیت‌المقدس» که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، با بیان اینکه معجزه الهی موجب پیروزی رزمندگان در خرمشهر شد،‌ اظهار کرد: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» تعبیر قرآنی امام از اراده و قدرت الهی است.

وی قدرت خدا را در همه جا و در بین همه انسان‌ها جاری و ساری دانست و افزود:‌ در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر خداوند آن علم و قدرت و معرفت را به رزمندگان اسلام بخشید و این حماسه بزرگ فرماندهان نظامی دنیا را شگفت‌زده کرد لذا نیازمند مطالعه و بازخوانی مکتب شهدا هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدا به تاسی از آموزه‌های قرآنی در برابر ظالمان و گردنکشان و کافران سر تسلیم فرود نیاوردند،‌ گفت: دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا و دشمنان دین خدا و دشمنان رسول خدا دستور قرآن است.

آیت‌الله رمضانی فرهنگ ایثار و شهادت را لازمه مقابله با استکبار دانست و تصریح کرد: فرهنگ شهدا فرهنگ انزوا و ظلم‌پذیری نیست و لذا بشر امروز نیازمند چنین فرهنگی است، زیرا مردم دنیا از همه مکاتب ناامید شده‌اند و همانگونه که امام خمینی(ره) نابودی مارکسیسم را پیش‌بینی کرده بود، مقام معظم رهبری نیز از نابودی لیبرال دموکراسی در آینده نزدیک خبر داده‌اند. لیبرالیسم پاسخگوی نسل امروز جامعه بشری نیست.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و قرآن برای نابودی مسلمانان، خاطرنشان کرد:‌ اراده خداوند بر این است که امت اسلام عزت و اقتدار پیدا کند و دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند جمعیت مسلمانان به ویژه در اروپا در حال افزایش است و طرفداران اسلام روز به روز بیشتر می‌شوند و این مسئله استکبار جهانی را هراسان کرده است.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری اسلام مد نظر معمار کبیر انقلاب را اسلام ناب دانست؛ نه اسلام لیبرالی و یادآور شد:‌ اسلام صرفا جنبه فردی و عبادی ندارد و انسان مومن مسلمان باید با سلاح معنویت در مقابل ظالم ایستادگی کند. متاسفانه امروز دشمنان درصدد هستند اسلام ناب را به وسیله فرهنگ غربی نابود کنند و اسلام لیبرالی در جوامع اروپایی رواج پیدا کرده است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه شهدا در مسیر حق ثابت‌قدم بودند، اضافه کرد:‌ انسان مومن همواره به خدا توکل می‌کند و ناامید نمی‌شود و در برابر کسانی که می‌خواهند حق را تضعیف کنند می‌ایستد.

وی با بیان اینکه باید دشمنی دشمنان را باور کرد و آنان را دست کم نگرفت، گفت:‌ کسانی می‌توانند در مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی کنند که دشمن را دشمن بدانند و او را جدی بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری قرآن را برای حیات زندگان دانست و تصریح کرد:‌ امروز جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت نظامی و علمی است و به واسطه این اقتدار ما را به پای میز مذاکره دعوت می‌کنند؛ در غیر این صورت آمریکا و اروپا حاضر نمی‌شدند با هیچ کشور اسلامی مذاکره کنند.

وی تفسیر امام راحل از اسلام را دقیق‌ترین و زیباترین تفسیر دانست که در جمهوری اسلامی تجلی یافت و یادآور شد:‌ امروز برای پیاده کردن اسلام مد نظر امام و رهبری نیازمند مجاهدت‌هایی همانند دوران دفاع مقدس هستیم. در گام دوم انقلاب نیز به مدیریت جهادی در کنار عقلانیت و معنویت هم در سطح کشور و هم در سطح استان نیاز داریم.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود زیرساخت‌های غنی و ظرفیت‌های بی‌نظیر و بعضا کم‌نظیر در استان گیلان، اظهار کرد: اگر مسئولان دغدغه ارتقای استان و کشور را نداشته باشند، خائن هستند، زیرا مقام معظم رهبری بر ارتقای کشور تاکید دارند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به سمت تمدن اسلامی در حرکت است، متذکر شد:‌ امروز قدرت ایران با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و دشمن ضعیف‌تر از قبل شده لذا پیروزی نهایی با اسلام است و ما باید زیر بیرق ولایت برای احیای ارزش‌های الهی و اسلامی تلاش کنیم.

انتهای پیام

captcha